• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Skuldsanering, fått inledande!

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
Ok, efter ca 3år och 4-5 ansökningar plus överklaganden har Kf beslutat att gå vidare med min ansökan. Skall ta 6-7 v och jag har redan fått belopp som skall betalas i Januari osv.

Låter ju fantastiskt men hur vanligt är det att man får avslag plötsligt i denna process? Någon som fått det och varför?

Överlycklig men orolig!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Frasse1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
6 November 2011
Meddelanden
1 290
Mottagna reaktioner
416
Poäng
557
Ok, efter ca 3år och 4-5 ansökningar plus överklaganden har Kf beslutat att gå vidare med min ansökan. Skall ta 6-7 v och jag har redan fått belopp som skall betalas i Januari osv.

Låter ju fantastiskt men hur vanligt är det att man får avslag plötsligt i denna process? Någon som fått det och varför?

Överlycklig men orolig!
Varför tog det 3 år?
 

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
Varför tog det 3 år?
Främst pga en stor skatteskuld till Skatteverket vilket är extra negatiivt, men tydligen prioriteras den vid utmätning och största delen är nu återbetald vilket jag tror är största skälet till att dom nu gått vidare äntligen gen. Sen har jag ju hamnat i skuldträsket pga överkonsumtion och ekonomisk vårdslöshet utan andra speciella orsaker. Tror dom flesta får gå på utmätning ett tag beroende på situationen även om skulderna är så stora att dom inte kan återbetalas. Jag tjänar rel bra oxå. Märkte denna gång Kf var super trevlig och förstående och inte alls så ingående frågor som tidigare.
Bara orolig om det är vanligt att man ändå får avslag under inledande och ev orsaker, har iaf varit ärlig om allt .
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 801
Mottagna reaktioner
799
Poäng
707
Jag fick avslag efter inledande skuldsanering eftersom att en av skulderna var färsk. Den skulden var ca 1 år gammal.
 

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
Jag fick avslag efter inledande skuldsanering eftersom att en av skulderna var färsk. Den skulden var ca 1 år gammal.
Okej, hade du glömt tagit med den el lyckade du ta ett nytt ån under löneutmätningen? Storlek? Tycker dom borde sett det innan ett inledande...
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 801
Mottagna reaktioner
799
Poäng
707
Okej, hade du glömt tagit med den el lyckade du ta ett nytt ån under löneutmätningen? Storlek? Tycker dom borde sett det innan ett inledande...
Nej, lånen var med i ansökan. De har sett det så tycker också det var konstigt att jag fick inledande och sen nekade mig pga det.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp