• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Skatteåterbäring, hur mycket har blivit inrapporterade?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Brorsan

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
12 Maj 2019
Meddelanden
996
Mottagna reaktioner
632
Poäng
617
Ingår utländska skulder i skuldsanering? De faller ju knappast under svensk lag.
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 205
Mottagna reaktioner
917
Poäng
817
Har hon andra lån hon betalar på med?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 551
Mottagna reaktioner
12 916
Poäng
9 787
Ingår utländska skulder i skuldsanering? De faller ju knappast under svensk lag.

Inom EU ingår det generellt. Danmark undantagna.
Däremot bör den norska skulden inte kunna verkställas i Sverige efter skuldsaneringen, dom anmälden dit har jag för mig
 

kaffesump

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
871
Mottagna reaktioner
332
Poäng
497
Ingår utländska skulder i skuldsanering? De faller ju knappast under svensk lag.

Det norska inkasso svarade kf med att "norska skulder ingår inte i en svensk skuldsanering". Konstigt när vårt bolån i Norge ingick i skuldsaneringen och banken godkände saneringen men inkassot motsatte sig.

Till banken har vi 400 tusen kvar att betala när skuldsaneringen är klar, där står min fru som medlåntagare men banken stryker skulden när saneringen är klar. Inkassot, dom stryker inte skulden utan dom ska ha sina pengar trots att skulden är över tio år gammal när min sanering är klar.
 

Brorsan

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
12 Maj 2019
Meddelanden
996
Mottagna reaktioner
632
Poäng
617
Inom EU ingår det generellt. Danmark undantagna.
Däremot bör den norska skulden inte kunna verkställas i Sverige efter skuldsaneringen, dom anmälden dit har jag för mig
Norge är inget EU-land så det bör inte ingå i saneringen, men de kan alltså inte vända sig till Kfm i sverige för att få betalning då.
 

Nz88

V.I.P
Poäng: 317
Blev medlem
4 Januari 2021
Meddelanden
734
Mottagna reaktioner
105
Poäng
317
Vart ser ni hur mycket som kommit in elle räknar ni sjölv ihop
 

kaffesump

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
871
Mottagna reaktioner
332
Poäng
497
Norge är inget EU-land så det bör inte ingå i saneringen, men de kan alltså inte vända sig till Kfm i sverige för att få betalning då.

Dom skickar skulden till svensk inkasso.

Min fru hade en skuld i Norge på 25 tusen, Intrum Norge hade den. Dom skickade till Intrum Sverige och vi gjorde upp en betalningsplan.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp