• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Skatteåterbäring, hur mycket har blivit inrapporterade?

wiran

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
4 Juni 2015
Meddelanden
823
Mottagna reaktioner
300
Poäng
497
Hur mycket av era ränteuppgifter har hittills blivit inrapporterade till Skatteverket ?
Vad tror ( och hoppas) ni att ni får tillbaka?

Hittills ca 60’ inrapporterade för mig, år 2 av skuldsanering. Tycker det låter mycket men kanske beror på att inte alla lån ligger hos inkasso
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 956
Mottagna reaktioner
6 150
Poäng
3 907
Hur mycket av era ränteuppgifter har hittills blivit inrapporterade till Skatteverket ?
Vad tror ( och hoppas) ni att ni får tillbaka?

Hittills ca 60’ inrapporterade för mig, år 2 av skuldsanering. Tycker det låter mycket men kanske beror på att inte alla lån ligger hos inkasso
Hade du lån hos Bank Norwegian med brutal ränta, så är inte detta så anmärkningsvärt…
Jag hade dom och de 3 första åren rapporterade dom in hela beloppet dom fick… Sen sålde dom min skuld till Lowell och sedan dess har ingen ränta blivit inrapporterad… såklart :rolleyes:
 

stikkan

Kunnig medlem
Poäng: 337
Blev medlem
29 April 2021
Meddelanden
228
Mottagna reaktioner
168
Poäng
337
Ca 62.000:- bekräftat än så länge. Enligt min egen prognos landar totalen på runt 110.000:-

Efter reseavdrag gissar jag på ca 50.000:- tillbaka.
 

wiran

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
4 Juni 2015
Meddelanden
823
Mottagna reaktioner
300
Poäng
497
Hade du lån hos Bank Norwegian med brutal ränta, så är inte detta så anmärkningsvärt…
Jag hade dom och de 3 första åren rapporterade dom in hela beloppet dom fick… Sen sålde dom min skuld till Lowell och sedan dess har ingen ränta blivit inrapporterad… såklart :rolleyes:
Hade inte dom.
 

Andreja27

V.I.P
Poäng: 337
Blev medlem
28 April 2020
Meddelanden
540
Mottagna reaktioner
133
Poäng
337
Hur mycket av era ränteuppgifter har hittills blivit inrapporterade till Skatteverket ?
Vad tror ( och hoppas) ni att ni får tillbaka?

Hittills ca 60’ inrapporterade för mig, år 2 av skuldsanering. Tycker det låter mycket men kanske beror på att inte alla lån ligger hos inkasso
Jag har betalat ränta 31000 men ingen aning hur mycket kommer få .
 

Livaa

Viktig medlem
Poäng: 61
Blev medlem
13 April 2023
Meddelanden
52
Mottagna reaktioner
19
Poäng
61
Någon som vet hur det blir om man avslutat betalat in flera lån i april. Tog ett samlingslån då och betalade av typ 5 lån/krediter. Så har ju betalat ränta i 4 månader innan jag betalade av allt. Kommer det rapporteras in tror ni? Eller hur funkar det?
 

pralini

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
7 Juli 2014
Meddelanden
88
Mottagna reaktioner
31
Poäng
137
Någon som vet hur det blir om man avslutat betalat in flera lån i april. Tog ett samlingslån då och betalade av typ 5 lån/krediter. Så har ju betalat ränta i 4 månader innan jag betalade av allt. Kommer det rapporteras in tror ni? Eller hur funkar det?
Ja, dom kommer att rapporteras in förutsatt att du betalade in någon ränta på dem.
 

pralini

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
7 Juli 2014
Meddelanden
88
Mottagna reaktioner
31
Poäng
137
Ja var bla. Ferratum och Nordax med rätt hög ränta. Antar att man inte får något från dom utan dom rapporterar in direkt till skatteverket då?
Det är inte helt hundra att dom gör det, då kan du gå miste om ränteavdrag. Ifall du märker att det saknas inrapporterat från vissa långivare kan du begära ut underlag på hur mycket ränta du betalat och anmäla det själv till skatteverket.
 

Kontroll

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
30 Juni 2021
Meddelanden
106
Mottagna reaktioner
20
Poäng
112
Gäller ränteavdraget även för lån som legat hos inkassobolag?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp