• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Samlingslån eller vad gör man?

SL71

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
8 Februari 2022
Meddelanden
120
Mottagna reaktioner
42
Poäng
157
Absolut, har själv erfarenhet av detta och rekommenderar därför att samla eventuella FK skulder för att skapa bättre betalningsutrymme. Men, har berörd person ekonomi för att betala av andra skulder så låna bara för att lösa FK.
Ja personen har ekonomi men ingen koll så det var därför jag skulle ge lite tips.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Baklänges

Kunnig medlem
Poäng: 366
Blev medlem
28 Januari 2024
Meddelanden
297
Mottagna reaktioner
193
Poäng
366
Ja personen har ekonomi men ingen koll så det var därför jag skulle ge lite tips.
Det är verkligen schysst av dig att vara behjälplig. Står fast vid att ta ett så litet samlingslån som möjligt, och då för FK skulden.

Skriv två budgetmallar: en för fasta kostnader och en för lånekostnader. Brukar själv köra kryssmetoden, att helt enkelt kryssa det som är betalt, sätter in det i en pärm och på så sätt har man koll.

Det gör det också enklare att se om man kan minska fasta utgifter, hur mycket lånen går ner osv.
 

SL71

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
8 Februari 2022
Meddelanden
120
Mottagna reaktioner
42
Poäng
157
Det är verkligen schysst av dig att vara behjälplig. Står fast vid att ta ett så litet samlingslån som möjligt, och då för FK skulden.

Skriv två budgetmallar: en för fasta kostnader och en för lånekostnader. Brukar själv köra kryssmetoden, att helt enkelt kryssa det som är betalt, sätter in det i en pärm och på så sätt har man koll.

Det gör det också enklare att se om man kan minska fasta utgifter, hur mycket lånen går ner osv.
Hm den lät intressant för min egen del. Fattar inte riktigt hur du menar bara ..

jag har själv suttit i härvan med skulder på nästan 1 mille en gång i tiden och haft en brutal skuldsanering och kämpat och idag är jag fri från idiot konsumtion. Därför jag vill hjälpa honom så han inte hamnar i samma härva. Vet själv hur jävla lätt det är..
 

SL71

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
8 Februari 2022
Meddelanden
120
Mottagna reaktioner
42
Poäng
157
Det är verkligen schysst av dig att vara behjälplig. Står fast vid att ta ett så litet samlingslån som möjligt, och då för FK skulden.

Skriv två budgetmallar: en för fasta kostnader och en för lånekostnader. Brukar själv köra kryssmetoden, att helt enkelt kryssa det som är betalt, sätter in det i en pärm och på så sätt har man koll.

Det gör det också enklare att se om man kan minska fasta utgifter, hur mycket lånen går ner osv.
Men rekommenderar du Lendo?
 

Baklänges

Kunnig medlem
Poäng: 366
Blev medlem
28 Januari 2024
Meddelanden
297
Mottagna reaktioner
193
Poäng
366
Men ska man uppge att det är ett Samlingslån? Eller kan man söka ett vanligt och själv betala??
Ska du samla så är det en fördel att skriva samlingslån, en del långivare betalar då av skulden eller så sätts pengarna in på ditt konto och du betalar själv. Ser lite olika ut. Fördelen är ju att du inte ökar din skuldbörda och kan då vara enklare att få.
 

SL71

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
8 Februari 2022
Meddelanden
120
Mottagna reaktioner
42
Poäng
157
Ska du samla så är det en fördel att skriva samlingslån, en del långivare betalar då av skulden eller så sätts pengarna in på ditt konto och du betalar själv. Ser lite olika ut. Fördelen är ju att du inte ökar din skuldbörda och kan då vara enklare att få.
Ah okej :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp