• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Sälja belånad(DNB Finans) bil

Brorsan

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
12 Maj 2019
Meddelanden
996
Mottagna reaktioner
632
Poäng
617
Så funkar det väl inte? Sedan följer inte väl lånet med nya ägaren?

Jag hade ingen aning hur detta funkade. Så jag testade, sålde min förra bil via blocket. Privatpersonen betalade kontant till mig och sedan betalade jag bara restskulden till dnb.

Vad jag vet gick ägarbytet igenom? Men att transportstyrelsen skickar notis till dnb?
Någon som verkligen vet?

Som jag förstått följer ej lånet med nya ägaren, och får du betalt och betalar direkt till dnb så är det lugnt? Jag gjorde så med bilbolaget, var inga problem, förutom att de hörde av sig snabbt och sa att jag sålt bilen, men de fick pengarna 3 dagar senare, så ingen brydde sig.
Om du betalar snabbt så DNB hinner få pengarna innan ägarbytespapper når transportstyrelsen så skulle det ju fungera, göra ägarbyte i appen går dock inte igenom.
Ett annat alternativ är om man känner en bilhandlare som kan assistera, de kan då lösa kreditspärren och se till att pengarna betalas till DNB men risk för att de vill ta lite betalt för den tjänsten.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp