• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Säkerhetsprövning och registerkontroll

Endag

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
30 Januari 2024
Meddelanden
7
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6
Säkerhetsklass 1 fungerar fint med skulder också.
Var ärlig, det är det bästa tipset.
Fungerade för mig.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Biggi

Viktig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
24 Oktober 2021
Meddelanden
52
Mottagna reaktioner
6
Poäng
42
Min intervju är nu på torsdag och jag är riktigt nervös. Det är en myndighet som jag verkligen vill arbeta på men om det är så att jag misslyckas vid en bakgrundskontroll så vill jag hellre avvakta och söka igen när min kredithistorik är bättre för att inte bränna min chans helt.

Jag har ju inte så bra på bisnode (kanske 5?) efter bl.a.. Credifi och tidigare desperata sökningar på ex. Saldo men där syns inte alla lån vilket jag tycker är bra. Jag har bra på UC men där syns alla mina maxade krediter som ex. Fairlo vilket inte känns bra.

Men mest av allt oroar jag mig att de får veta att jag nyligen hade en ansökan om betalningsföreläggande. Inget utslag så det syns inte på min uc men SÄPO kanske ser sådant?

Någon som vet?
Vilken klassning och hur gick de för dig?
 

Biggi

Viktig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
24 Oktober 2021
Meddelanden
52
Mottagna reaktioner
6
Poäng
42
Säkerhetsklass 1 fungerar fint med skulder också.
Var ärlig, det är det bästa tipset.
Fungerade för mig.
Får man fråga ungefär hur mycket. Vet att jag också fått godkänt med skulder tidigare, för man varit ärlig och haft förklaring. Hann bli mer skulder innan de vände. Så lite osäker nu. Men kan dock visa en tydlig brytpunkt närmare 1 år tillbaka så hoppas de ska ge en trovärdighet
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp