• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Froda - Upp till 15 miljoner
2. Creddo - Jämför 20 företagslån
3. Krea - Jämför 30 företagslån

QRED, startkapital. Erfarenheter?

Lånforum.se

Forumsägare
Poäng: 1 217
Moderator
Blev medlem
9 Mars 2009
Meddelanden
1 641
Mottagna reaktioner
1 784
Poäng
1 217
Tack för att ni tar er tid att t svara!
Lite frågor till, vad behöver de mer för underlag än personlig borgen?
Jag har enskild firma och som är ny och jag ska dels hyra ut ett rum i fastigheten och jag kommer att jobba extra med deklarationer och annan administration. Tänkte dels rusta upp badrummet i uthyrningsdelen och det kostar ca 100.000 och för min administration behöver jag dator, skrivare och telefon.
Har mycket hög kreditvärdighet hos Creditsafe men är orolig att jag inte får låna
låt säga 200.000 kr.
Nackdelen är väl att de verkar ha kort lånetid vilket kan vara nackdel som nystartad.
Är det alltid 2 år som gäller?
Hur betalar de ut pengarna?
Öppnade ni ett separat bankkonto för företaget?
Tack på förhand! Ska ringa dem i morgon men är ivrig att få lite input innan...
Ja det är nog bättre du hör med qred med de mer specifika frågorna. Med personlig borgen lär det vara rätt enkelt att få över längre tid än 2 år, och 200 000 kr förutsatt då att ditt kreditbetyg hos UC är bra. Eller har du gamla skulder som ligger?

Ja ett separat konto för företaget är nästan ett måste, annars blir det väldigt rörigt.

Sen är jag ett fan av att starta smått och enkelt, för att senare skala upp när allt fungerar. En arbetsdator om du inte redan har en dator är vettigt, skrivare med. Men telefon, använd din befintliga så länge tills allt rullar på. Kör bara minimum på allt till en början.
 
  • Bästa Företagslån Creddo Jämför 30 företagslån
  • Froda (Bisnode)

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 656
Mottagna reaktioner
7 073
Poäng
4 807
Har de fortfarande så att lånet ska betalas tillbaka på max 6 månader så se upp och räkna på om man klarar av det. Sen hade de väl nån månadsavgift som var hög, ca 500 kr om jag inte minns fel.
Mitt ligger hos Lowell då jag inte klarade av att betala det varje månad. Annars var det väldigt lätt att få.
 

noll

V.I.P
Poäng: 247
Blev medlem
3 Februari 2012
Meddelanden
371
Mottagna reaktioner
83
Poäng
247
Jag blev beviljad en liten kredit på 10.000 kronor och nu är min fråga till er som kanske haft med Qred att göra. Hur lösgör man dessa pengar? Det är ganska begränsat när man ska betala och endast bankgiro. Kan man öppna ett eget bankgiro och skicka över pengar till det? Någon som har något tips? Tack på förhand!
För att förhindra påhopp så avser jag bara betala företags telefonräkning som tyvärr hann gå till Sergel och dit går det inte att betala t ex.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 656
Mottagna reaktioner
7 073
Poäng
4 807
Jag blev beviljad en liten kredit på 10.000 kronor och nu är min fråga till er som kanske haft med Qred att göra. Hur lösgör man dessa pengar? Det är ganska begränsat när man ska betala och endast bankgiro. Kan man öppna ett eget bankgiro och skicka över pengar till det? Någon som har något tips? Tack på förhand!
För att förhindra påhopp så avser jag bara betala företags telefonräkning som tyvärr hann gå till Sergel och dit går det inte att betala t ex.
De kommer betala ut pengarna till ditt företagskonto
 

noll

V.I.P
Poäng: 247
Blev medlem
3 Februari 2012
Meddelanden
371
Mottagna reaktioner
83
Poäng
247
Jag kan ju öppna ett eget bankgiro för att kunna betala från qreds visa till mig själv men det kostar 2.500 kr plus en årsavgift på 900 ...för att öppna ett bankgirokonto. Någon som vet en billigare bank för ändamålet än Swedbank?
 

Snöflinga

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
19 Februari 2018
Meddelanden
73
Mottagna reaktioner
31
Poäng
137
Jag kan ju öppna ett eget bankgiro för att kunna betala från qreds visa till mig själv men det kostar 2.500 kr plus en årsavgift på 900 ...för att öppna ett bankgirokonto. Någon som vet en billigare bank för ändamålet än Swedbank?
Betala med kortet i din egen butik ?
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 656
Mottagna reaktioner
7 073
Poäng
4 807
Ja jag hade egentligen velat ha ett lån men dom gjorde ett kort/visa så det är ganska begränsat.
Sånt fanns inte när jag fick lån där, så det måste vara ngt nytt. Varför kunde du inte bara få ett lån?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp