• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Froda - Upp till 15 miljoner
2. Creddo - Jämför 20 företagslån
3. Krea - Jämför 30 företagslån

QRED, startkapital. Erfarenheter?

noll

V.I.P
Poäng: 227
Blev medlem
3 Februari 2012
Meddelanden
364
Mottagna reaktioner
78
Poäng
227
Har enskild nystartad firma där jag behöver startkapital. Hur fungerar Qred? Vilka underlag behöver de mer än kopia på F-skatt när man ansöker? Eller är Qred bara för väletablerade företag med omsättning?
 
  • Bästa Företagslån Creddo Jämför 30 företagslån
  • Froda (Bisnode)

Ister

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
7 Februari 2021
Meddelanden
606
Mottagna reaktioner
295
Poäng
447
Har enskild nystartad firma där jag behöver startkapital. Hur fungerar Qred? Vilka underlag behöver de mer än kopia på F-skatt när man ansöker? Eller är Qred bara för väletablerade företag med omsättning?
På hemsidan skriver dom åtminstone följande:

”Alla bolagsformer kan ansöka om lån. Det spelar ingen roll om företaget är nytt eller gammalt, stort eller litet - alla företag kan göra en ansökan. Det enda som krävs är ett aktivt och registrerat bolag.”
 

Lånforum.se

Forumsägare
Poäng: 1 217
Moderator
Blev medlem
9 Mars 2009
Meddelanden
1 626
Mottagna reaktioner
1 781
Poäng
1 217
Har enskild nystartad firma där jag behöver startkapital. Hur fungerar Qred? Vilka underlag behöver de mer än kopia på F-skatt när man ansöker? Eller är Qred bara för väletablerade företag med omsättning?
Antagligen måste du gå in med personlig borgen... Så det blir med nystartade företag, annars finns ingen säkerhet alls.

Men det är i övrigt inte så komplicerat. Är personlig borgen på mitt kreditkort i företaget. Läste ärligt talat inte det finstilta just då, och drog till med en limit på 50k...
 

Citronflarn

Aktiv medlem
Poäng: 87
Blev medlem
22 Juli 2019
Meddelanden
21
Mottagna reaktioner
22
Poäng
87
Varnar dig att ta lån från Qred dom är helt världelösa att ha att göra med.
Försök söka ett blancolån istället.

Jag lånade under 2020 - 60.000 för att mitt enskilda skulle överleva, det va 35.000kr ränta och du behöver i snitt betala tillbaka 9000kr i månaden på ett 18månaders lånetid.
dom är inte tillmötesgående för fem öre. - Och ja personlig borgen.
 

noll

V.I.P
Poäng: 227
Blev medlem
3 Februari 2012
Meddelanden
364
Mottagna reaktioner
78
Poäng
227
Antagligen måste du gå in med personlig borgen... Så det blir med nystartade företag, annars finns ingen säkerhet alls.

Men det är i övrigt inte så komplicerat. Är personlig borgen på mitt kreditkort i företaget. Läste ärligt talat inte det finstilta just då, och drog till med en limit på 50k...
Tack för svar!
Så du behöver inte visa kalkyler eller ens ha startat upp? Då antar jag det blir en UC på mig då om jag personligen ska borga.
Då gäller det att ha en fin & ren UC förmodar jag?
Vad hade du för förutsättningar privat och företagsmässigt när du sökte och blev beviljad? Hade du enskild firma?
 

Lånforum.se

Forumsägare
Poäng: 1 217
Moderator
Blev medlem
9 Mars 2009
Meddelanden
1 626
Mottagna reaktioner
1 781
Poäng
1 217
Tack för svar!
Så du behöver inte visa kalkyler eller ens ha startat upp? Då antar jag det blir en UC på mig då om jag personligen ska borga.
Då gäller det att ha en fin & ren UC förmodar jag?
Vad hade du för förutsättningar privat och företagsmässigt när du sökte och blev beviljad? Hade du enskild firma?
Var längesedan nu, men det var enskild firma. Och en uc blev det. Så det är väll som en vanlig kreditupplysning och kreditprövning kan jag tänka mig... Dock med en relativt låg limit måste det vara enkelt att få ett kreditkort idag med personlig borgen.
 

Citronflarn

Aktiv medlem
Poäng: 87
Blev medlem
22 Juli 2019
Meddelanden
21
Mottagna reaktioner
22
Poäng
87
Tack för svar!
Så du behöver inte visa kalkyler eller ens ha startat upp? Då antar jag det blir en UC på mig då om jag personligen ska borga.
Då gäller det att ha en fin & ren UC förmodar jag?
Vad hade du för förutsättningar privat och företagsmässigt när du sökte och blev beviljad? Hade du enskild firma?
inte ens det, dom körde creditsafe på mig.......
ja, jag hade enskild firma
 

Citronflarn

Aktiv medlem
Poäng: 87
Blev medlem
22 Juli 2019
Meddelanden
21
Mottagna reaktioner
22
Poäng
87
Var längesedan nu, men det var enskild firma. Och en uc blev det. Så det är väll som en vanlig kreditupplysning och kreditprövning kan jag tänka mig... Dock med en relativt låg limit måste det vara enkelt att få ett kreditkort idag med personlig borgen.
Ja hade sökt kreditkort alla dagar i veckan t.ex amex / resurs classic / Bank Norweigan etc än Qreds skitlån
 

noll

V.I.P
Poäng: 227
Blev medlem
3 Februari 2012
Meddelanden
364
Mottagna reaktioner
78
Poäng
227
Tack för att ni tar er tid att t svara!
Lite frågor till, vad behöver de mer för underlag än personlig borgen?
Jag har enskild firma och som är ny och jag ska dels hyra ut ett rum i fastigheten och jag kommer att jobba extra med deklarationer och annan administration. Tänkte dels rusta upp badrummet i uthyrningsdelen och det kostar ca 100.000 och för min administration behöver jag dator, skrivare och telefon.
Har mycket hög kreditvärdighet hos Creditsafe men är orolig att jag inte får låna
låt säga 200.000 kr.
Nackdelen är väl att de verkar ha kort lånetid vilket kan vara nackdel som nystartad.
Är det alltid 2 år som gäller?
Hur betalar de ut pengarna?
Öppnade ni ett separat bankkonto för företaget?
Tack på förhand! Ska ringa dem i morgon men är ivrig att få lite input innan...
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp