• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

På djupt vatten (lån och spelberoende)

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

En av er

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
27 Juni 2022
Meddelanden
967
Mottagna reaktioner
301
Poäng
497
Mest att jag inte ville ”blanda in” min vanliga bank, men kanske är en god idé att göra det?
Varför inte, banken är till för det. Leva lite snålt och du kan betala allt på 6 till 8 månader men om du spelar igen då blir du förmodligen skuldsatt resten av livet. Det är inget problem du har bara spela aldrig mer.
 

Patron

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
539
Mottagna reaktioner
288
Poäng
447
Mest att jag inte ville ”blanda in” min vanliga bank, men kanske är en god idé att göra det?
Du ska gå till roten av ditt problem nu när det endå är hanterbart gå och sök hjälp för ditt spelmissbruk först men ta inte något mer lån innan du sökt hjälp och börjar bearbeta roten till problemet. Ta absolut inte något nytt lån för att få tillgång till att spela något mer. Du ligger i riskklass bra (1.0-4,0 ) % så du kommer att kunna ta lån och få en bättre månadskostnad men jag rekommenderar dig att göra det ett tag in på din behandling för spelmissbruk. Ta smällen nu tidigt med högre ränta samtidigt som du lär dig verktyg för att komma åt ditt problem. När det börjar bli stabilare så tar du samlingslånet för att betala mindre i månaden och inte ränta på ränta då blir det samtidigt som en belöning för att du gör något bra för dig själv (går på behandling) och fortsätter kämpa vidare.
 

biggen

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
25 Juli 2013
Meddelanden
376
Mottagna reaktioner
171
Poäng
347
Om det är annuitetslån är det mycket ränta i början men den kostnaden du ser, rak amortering är att föredra tex Ikano, Nordea du betalar i slutet nästan bara på skulden och lite ränta
Ja skulle snarare säga att hoppas det är ett annuitetslån. I så fall innebär det en ränta på strax under 5 procent och att han/hon betalar sammanlagt 6736 kr i ränta på 3 år.
 

Ungochtrög

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
27 April 2024
Meddelanden
9
Mottagna reaktioner
6
Poäng
26
Du ska gå till roten av ditt problem nu när det endå är hanterbart gå och sök hjälp för ditt spelmissbruk först men ta inte något mer lån innan du sökt hjälp och börjar bearbeta roten till problemet. Ta absolut inte något nytt lån för att få tillgång till att spela något mer. Du ligger i riskklass bra (1.0-4,0 ) % så du kommer att kunna ta lån och få en bättre månadskostnad men jag rekommenderar dig att göra det ett tag in på din behandling för spelmissbruk. Ta smällen nu tidigt med högre ränta samtidigt som du lär dig verktyg för att komma åt ditt problem. När det börjar bli stabilare så tar du samlingslånet för att betala mindre i månaden och inte ränta på ränta då blir det samtidigt som en belöning för att du gör något bra för dig själv (går på behandling) och fortsätter kämpa vidar
Stort tack för alla svar här i tråden. Många kloka.

kommer kontakta min bank, Handelsbanken på måndag. För att se vad de kan erbjuda mig.

har också fått det här erbjudandet, vad säger ni spontant, kasst eller helt okej?

Svea: 55000kr 3 år, effektiv ränta 12,73
Månadskostnad: 1803kr

Tror ni spontant Handelsbanken kommer erbjuda bättre?

vill enbart kunna lösa mina kassa lån med detta. Har också aktiverat spelpaus och mailat vårdcentralen.
 

En av er

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
27 Juni 2022
Meddelanden
967
Mottagna reaktioner
301
Poäng
497
Stort tack för alla svar här i tråden. Många kloka.

kommer kontakta min bank, Handelsbanken på måndag. För att se vad de kan erbjuda mig.

har också fått det här erbjudandet, vad säger ni spontant, kasst eller helt okej?

Svea: 55000kr 3 år, effektiv ränta 12,73
Månadskostnad: 1803kr

Tror ni spontant Handelsbanken kommer erbjuda bättre?

vill enbart kunna lösa mina kassa lån med detta. Har också aktiverat spelpaus och mailat vårdcentralen.
För dyrt tycker jag, du behöver inte ha bråttom, kan t.ex ta lån på mycket längre tid och amortera extra, du borde se till att bli skuldfri på mycket kortare tid än 3 år.
 

Ungochtrög

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
27 April 2024
Meddelanden
9
Mottagna reaktioner
6
Poäng
26
För dyrt tycker jag, du behöver inte ha bråttom, kan t.ex ta lån på mycket längre tid och amortera extra, du borde se till att bli skuldfri på mycket kortare tid än 3 år.
Japp, kommer amortera extra, definitivt. Jag förlorar inget på att tex ha 6år, förutsatt att jag betalar mer än det som behövs?
 

En av er

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
27 Juni 2022
Meddelanden
967
Mottagna reaktioner
301
Poäng
497
Precis!Men glöm inte-spela aldrig mer.
Jag är kanske tråkig för att upprepar samma sak hela tiden men det är därför jag är rädd att du ska spela (tankar i still med-vem säger jag ska förlora, jag kanske vinner)så snart du får pengarna på kontot. Du måste förstå att hela ditt liv och din framtid avgörs just nu. Simulera en egen "löneutmätning "och behål bara förbehållsbeloppet på kontot så är du skuldfri på 5 månader och kan fortsätta ett skuld och spelfri liv.
 

Patron

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
539
Mottagna reaktioner
288
Poäng
447
Stort tack för alla svar här i tråden. Många kloka.

kommer kontakta min bank, Handelsbanken på måndag. För att se vad de kan erbjuda mig.

har också fått det här erbjudandet, vad säger ni spontant, kasst eller helt okej?

Svea: 55000kr 3 år, effektiv ränta 12,73
Månadskostnad: 1803kr

Tror ni spontant Handelsbanken kommer erbjuda bättre?

vill enbart kunna lösa mina kassa lån med detta. Har också aktiverat spelpaus och mailat vårdcentralen.
Jag hoppas verkligen att det går in hos dig vad jag, @En av er @Blancoblanco och @Egget framfört i tråden.Det du gör nu kan avgöra allt för dig i framtiden. Det finns många mera här i forumet som inte klivit fram som kan vittna för dig om hur destruktivt ett sådant här missbruk är du kan förstöra hela livet för dig själv. Den ångest du har idag kommer inte vara i närheten av ångesten när allt verkligen är kört i botten och inte bara av ekonomi utan i form av brustna relationer,skam,skuld, känslan av att någon inte litar på dig osv...Jag tycker inte det viktiga är att du ska bli av med dom här lånen blixtsnabbt utan du ska fokusera på att få hjälp.Bra att du har kontaktat vårdcentralen men nedanför kan du få stöd och information var du kan vända dig för mera stöd och behandling.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp