• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

På djupt vatten (lån och spelberoende)

Ungochtrög

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
27 April 2024
Meddelanden
9
Mottagna reaktioner
6
Poäng
26
Hej,

Jag har den senaste tiden spårar ur lite och försöker nu bryta det innan det blir allt för dumt.

Pga spelberoende (nu spärrad) så jag dragit på mig följande skulder.

Saldo bank: 5 000kr
Brixo: 3 000kr
Northmill: 5 000kr
Ferratum: 30 000kr
Lumify: 5 000kr

Det rör sig alltså om sammanlagt 48 000kr. Jag arbetar heltid och får varje månad ut ca 21 000kr, inga övriga märkningar eller skulder.

Funderar på ett samlingslån via Lendo, tror ni jag kan få ett på 50 000kr/ 3 år.

Vad är isf rimligt att räkna med att månadskostnaden blir?

ber om ursäkt om det är dumma frågor, men kan inte mycket om det här och har mycket ångest över vad jag ställt till med.

tack på förhand
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Pojop

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
11 September 2021
Meddelanden
561
Mottagna reaktioner
271
Poäng
447
Om du får samlingslån är svårt svara på.
Hur många ff?
Taxerad inkomst som är synlig?
Anmärkningar?
Skuld hos KFM?

Kolla ditt kreditbetyg gratis genom logga in på www.minuc.se
Därefter kan vi ge mer tips.
48.000 är ingen stor summa i de stora hela men absolut dyra lån/krediter du har.
 

Ungochtrög

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
27 April 2024
Meddelanden
9
Mottagna reaktioner
6
Poäng
26
Hej,

tack för svar
Hur många ff? : 4
Taxerad inkomst som är synlig? 303 000kr
Anmärkningar? 0
Skuld hos KFM? 0

riskanalys på uc 1.27%. Är det bra eller dåligt?, kan noll om det här tyvärr. Har enbart varit korkad…
 

Ungochtrög

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
27 April 2024
Meddelanden
9
Mottagna reaktioner
6
Poäng
26
Riskprognos 1.27% stod det visst. Kunde inte logga in där så fick läsa i en kopia jag får i Kivra.
 

Blancoblanco

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
1 Januari 2019
Meddelanden
168
Mottagna reaktioner
77
Poäng
217
Hej Ungochtrög! Du sitter nu i en liknande situation som jag gjorde för fem år sedan ungefär. Du kan inse allvaret nu och fortfarande rädda dig ur situationen utan större problem. Alternativet är att du kommer sitta där fem år senare med skulder närmare 700.000 som jag gör. Jag hade gjort allt för att kunna spola tillbaka tiden, använd mitt exempel och ta dig i kragen ordentligt här och nu. Jag skulle rekommendera dig att du inte tar lån över huvudtaget och betalar av ett lån i taget om din ekonomiska situation tillåter det. Snöbollsmetoden skulle få rätsida på din situation relativt snabbt. Har du frågor så finns jag i pm!

MVH
 

En av er

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
27 Juni 2022
Meddelanden
986
Mottagna reaktioner
309
Poäng
497
Hej Ungochtrög! Du sitter nu i en liknande situation som jag gjorde för fem år sedan ungefär. Du kan inse allvaret nu och fortfarande rädda dig ur situationen utan större problem. Alternativet är att du kommer sitta där fem år senare med skulder närmare 700.000 som jag gör. Jag hade gjort allt för att kunna spola tillbaka tiden, använd mitt exempel och ta dig i kragen ordentligt här och nu. Jag skulle rekommendera dig att du inte tar lån över huvudtaget och betalar av ett lån i taget om din ekonomiska situation tillåter det. Snöbollsmetoden skulle få rätsida på din situation relativt snabbt. Har du frågor så finns jag i pm!

MVH
Jag tycker att du ska ta ett samlingslån men det viktigaste tre saker du ska göra:1-spela aldrig mer 2-spela aldrig mer 3-spela aldrig mer.Om du använder en enda krona av eventuellt samlingslån för att spela igen då kan du förstöra ditt liv.Tror du kan få samlingslån och det blir I alla fall bättre ränta än du har nu.
 

Ungochtrög

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
27 April 2024
Meddelanden
9
Mottagna reaktioner
6
Poäng
26
Hej,

tack för alla svar, ser det här som en dyr läxa med möjlighet att stoppa innan det ballar ur helt.
Om jag fyller i på santander ett lån på 50 000 på 3 år, så får jag en månatlig avbetalning på 1576kr.

Det är den summan som gäller då? Eller tillkommer något, man läser om folk som betalar och betalar, men det är bara ränta.
 

Alexaaa

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
25 Oktober 2022
Meddelanden
605
Mottagna reaktioner
273
Poäng
447
Hej,

tack för alla svar, ser det här som en dyr läxa med möjlighet att stoppa innan det ballar ur helt.
Om jag fyller i på santander ett lån på 50 000 på 3 år, så får jag en månatlig avbetalning på 1576kr.

Det är den summan som gäller då? Eller tillkommer något, man läser om folk som betalar och betalar, men det är bara ränta.
Om det är annuitetslån är det mycket ränta i början men den kostnaden du ser, rak amortering är att föredra tex Ikano, Nordea du betalar i slutet nästan bara på skulden och lite ränta
 

Egget

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
19 Maj 2022
Meddelanden
139
Mottagna reaktioner
49
Poäng
157
Bra att du insett tidigt att du hamnat lite snett!

Vad du än gör, ta inte samlingslån och spela bort dom pengarna också, jag vet av erfarenhet att det kan vara frestande att t.ex. spela när man får in 50k på kontot.

Mvh satt i din sits men gjorde många dumma val och sitter nu med spelskulder på över 1.5miljon.
 

En av er

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
27 Juni 2022
Meddelanden
986
Mottagna reaktioner
309
Poäng
497
Hej,

tack för alla svar, ser det här som en dyr läxa med möjlighet att stoppa innan det ballar ur helt.
Om jag fyller i på santander ett lån på 50 000 på 3 år, så får jag en månatlig avbetalning på 1576kr.

Det är den summan som gäller då? Eller tillkommer något, man läser om folk som betalar och betalar, men det är bara ränta.
Vilken ränta?Vadå Santander. Du kan få ett lån hos din bank tror jag.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp