• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Omprövning skuldsanering!

knickedick

Aktiv medlem
Poäng: 51
Blev medlem
17 April 2024
Meddelanden
35
Mottagna reaktioner
15
Poäng
51
Ahh! Fick du tillbaka pengar då av KF eller hur funkar det??
De räknade från då jag hade pratat med dem i feb och räknade om betalningsplanen och så hade jag vips betalat en massa för mycket. Jag valde att inte begära tillbaka det jag betalat för mycket men skulle fått det om jag bett om det. Istället står det i det nya beslutet att jag valde så för att det skulle "komma borgenärerna tillhanda". Jag överlever ändå och hade precis klarat mig igenom ett tufft halvår och var väldigt tacksam över det gynnande beslutet. Jag vill ju helst betala alla skulder helt men klarar ju inte det så då känns det bra att betala så mycket jag kan.
Men som sagt, jag kunde ha fått tillbaka...
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Gamblewhore

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
5 Juli 2019
Meddelanden
563
Mottagna reaktioner
228
Poäng
417
Lånar tråden då det gäller eventuell omprövning också. Vårat jobb är uppköpt och vi ska få vår släpande lön utbetald eftersom nya arbetsgivaren har förskottslön.

Detta innebär ju dubbel lön en utbetalning. Skulle ni gjort omprövning på det? Blir typ 25000 efter skatt.

Ingen mer med tips / åsikt?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 407
Mottagna reaktioner
13 480
Poäng
8 917
Ingen mer med tips / åsikt?

Kan du inte ta den lönen utan att ompröva och sedan ta en månads obetald semester? Då tar det väl ut varandra och du har 2 månaders semester istället för en månad :D
 

Gamblewhore

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
5 Juli 2019
Meddelanden
563
Mottagna reaktioner
228
Poäng
417
Kan du inte ta den lönen utan att ompröva och sedan ta en månads obetald semester? Då tar det väl ut varandra och du har 2 månaders semester istället för en månad :D

Får bara spara 5 dagar obetald per år så blir svårt
Hur mycket är det utslaget på 1år extra?

Blir väl runt 2000 extra i månaden på 1 år. Men hyra å mat osv har ju ökat så ännu mindre egentligen
 

knickedick

Aktiv medlem
Poäng: 51
Blev medlem
17 April 2024
Meddelanden
35
Mottagna reaktioner
15
Poäng
51
Borde väl inte vara några problem alls, dom pengarna hade jag inte omprövat på:)
Bra att veta till framtiden.
Just vad som gäller är ganska otydligt tycker jsg. Man får göra antaganden om vad som är väsentlig förändring. Sen är det "ungefär, cirka, varaktigt, inte känt innan" o s v. Inga tydliga vägledningar mer än lagstiftningen i sig. Till det kommer tolkningar av den enskilde handläggaren.

Skulle vara intressant att ha en sammanställning av beslut under för att jämföra..
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp