• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Omprövning skuldsanering!

Loppaaan

Aktiv medlem
Poäng: 17
Blev medlem
8 Mars 2023
Meddelanden
26
Mottagna reaktioner
8
Poäng
17
Hej!
har en liten fråga. Ansökte om omprövning av min betalplan i December pga skilsmässa, fick mail igår av handläggaren där hen frågade 2 frågar, från vilken månad jag bor själv samt om vårt gemensamma barn kommer bo växelvis.
Någon som vet hur lång tid det tar att fatta beslut när de ”öppnat ärendet?”
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

knickedick

Aktiv medlem
Poäng: 41
Blev medlem
17 April 2024
Meddelanden
33
Mottagna reaktioner
14
Poäng
41
Har gått 2 månader efter att de "öppnade" ärendet. Inga yttrande hade inkommit efter två veckor. Så ca 1,5 månader efter yttrandetiden nu utan att beslut är fattat. 6 månader totalt snart. Stod 4 månader när jag sökte...
 

Loppaaan

Aktiv medlem
Poäng: 17
Blev medlem
8 Mars 2023
Meddelanden
26
Mottagna reaktioner
8
Poäng
17
Har gått 2 månader efter att de "öppnade" ärendet. Inga yttrande hade inkommit efter två veckor. Så ca 1,5 månader efter yttrandetiden nu utan att beslut är fattat. 6 månader totalt snart. Stod 4 månader när jag sökte...
Är det att kf skickar ut en ny betalplan eller hur fungerar det? Har aldrig gjort en omprövning tidigare så noll koll
 

knickedick

Aktiv medlem
Poäng: 41
Blev medlem
17 April 2024
Meddelanden
33
Mottagna reaktioner
14
Poäng
41
Jag antar det, om det går igenom. Jag sökte omprövning tidigare då jag fått det lite bättre men fick avslag och allt rullade på som vanligt.
 

Gamblewhore

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
5 Juli 2019
Meddelanden
563
Mottagna reaktioner
228
Poäng
417
Lånar tråden då det gäller eventuell omprövning också. Vårat jobb är uppköpt och vi ska få vår släpande lön utbetald eftersom nya arbetsgivaren har förskottslön.

Detta innebär ju dubbel lön en utbetalning. Skulle ni gjort omprövning på det? Blir typ 25000 efter skatt.
 

knickedick

Aktiv medlem
Poäng: 41
Blev medlem
17 April 2024
Meddelanden
33
Mottagna reaktioner
14
Poäng
41
Lånar tråden då det gäller eventuell omprövning också. Vårat jobb är uppköpt och vi ska få vår släpande lön utbetald eftersom nya arbetsgivaren har förskottslön.

Detta innebär ju dubbel lön en utbetalning. Skulle ni gjort omprövning på det? Blir typ 25000 efter skatt.
Det är väl ett gränsfall. Är ju brutto bli en bit över 30. Utslaget per månad så jo. Bättre att inte chansa
 

knickedick

Aktiv medlem
Poäng: 41
Blev medlem
17 April 2024
Meddelanden
33
Mottagna reaktioner
14
Poäng
41
Fick beslut idag! Godkänd ändrad betalningsplan. De tog hänsyn bakåt och kunde ha "kompenserat" det jag alltså enligt den nya betalningsplanen hade betalat för mycket. Det blev en viss retroaktivitet från det datum som KFM tog kontakt.
Riktigt skönt och nu är det 26 betalningar kvar och en plan anpassad till den nya ekonomin.
Så strax under sex månader tog processen.
 

Patron

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
539
Mottagna reaktioner
288
Poäng
447
Fick beslut idag! Godkänd ändrad betalningsplan. De tog hänsyn bakåt och kunde ha "kompenserat" det jag alltså enligt den nya betalningsplanen hade betalat för mycket. Det blev en viss retroaktivitet från det datum som KFM tog kontakt.
Riktigt skönt och nu är det 26 betalningar kvar och en plan anpassad till den nya ekonomin.
Så strax under sex månader tog processen.
Stort grattis va härligt! :faceheart:
 

Bananen

Kunnig medlem
Poäng: 237
Blev medlem
2 Augusti 2022
Meddelanden
147
Mottagna reaktioner
86
Poäng
237
Fick beslut idag! Godkänd ändrad betalningsplan. De tog hänsyn bakåt och kunde ha "kompenserat" det jag alltså enligt den nya betalningsplanen hade betalat för mycket. Det blev en viss retroaktivitet från det datum som KFM tog kontakt.
Riktigt skönt och nu är det 26 betalningar kvar och en plan anpassad till den nya ekonomin.
Så strax under sex månader tog processen.
Toppen! Skönt att det löste sig till slut.
 

Lollo123

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
3 Juni 2020
Meddelanden
494
Mottagna reaktioner
179
Poäng
367
Fick beslut idag! Godkänd ändrad betalningsplan. De tog hänsyn bakåt och kunde ha "kompenserat" det jag alltså enligt den nya betalningsplanen hade betalat för mycket. Det blev en viss retroaktivitet från det datum som KFM tog kontakt.
Riktigt skönt och nu är det 26 betalningar kvar och en plan anpassad till den nya ekonomin.
Så strax under sex månader tog processen.

Ahh! Fick du tillbaka pengar då av KF eller hur funkar det??
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp