• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Nordea spärrat mitt BankID på alla svenska banker

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Betty

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
6 Mars 2020
Meddelanden
618
Mottagna reaktioner
399
Poäng
487
Sen är det ju alltid perspektiv det handlar om… om en man blir utsatt för ett brott ex bedrägeri så skulle då diskussionen istället handla om ”varför gör man ingenting, bedragarna måste stoppas snabbt!” och folk skulle istället klaga på ”byråkratin” ”att det inte görs något” (se nuvarande debatt). Men om någon felaktigt råkar ut för att bli anklagats, då är det ”sjukt” att bankerna/polisen kan agera egenmäktigt utan en fällande dom/tillräckliga bevis. I det stora hela tror jag att alla inblandade försöker hitta den gyllene medelvägen med processer och rutiner som så långt som möjligt adresserar problemen ur båda perspektiv -men det kommer alltid finnas case som faller mellan stolarna eller blir felbedömnda. Och processerna och rutinerna kan alltid utvecklas och förbättras.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

En av er

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
27 Juni 2022
Meddelanden
967
Mottagna reaktioner
301
Poäng
497
Rättsväsendet har en hel del tvångsmedel som används före dom, ja till och med före huvudförhandlingen.
I såna fall finns faktiskt inte dom, finns bara straff.Inte före dom,inte domstol, inte efter dom-bara straff.
 

En av er

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
27 Juni 2022
Meddelanden
967
Mottagna reaktioner
301
Poäng
497
Sen är det ju alltid perspektiv det handlar om… om en man blir utsatt för ett brott ex bedrägeri så skulle då diskussionen istället handla om ”varför gör man ingenting, bedragarna måste stoppas snabbt!” och folk skulle istället klaga på ”byråkratin” ”att det inte görs något” (se nuvarande debatt). Men om någon felaktigt råkar ut för att bli anklagats, då är det ”sjukt” att bankerna/polisen kan agera egenmäktigt utan en fällande dom/tillräckliga bevis. I det stora hela tror jag att alla inblandade försöker hitta den gyllene medelvägen med processer och rutiner som så långt som möjligt adresserar problemen ur båda perspektiv -men det kommer alltid finnas case som faller mellan stolarna eller blir felbedömnda. Och processerna och rutinerna kan alltid utvecklas och förbättras.
Tycker inte att polisen agerar egenmäktigt, litar på dem.
 

En av er

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
27 Juni 2022
Meddelanden
967
Mottagna reaktioner
301
Poäng
497
Jag skulle tro att det räcker med misstanke om bedrägeri eller olagliga aktiviteter för att banken ska ha rätt att stänga konton. Rätt eller orätt, men sett till din andel bedrägeribrott som utmynnar i en dom skulle polisen behöva ytterligare miljarder skattepengar att lägga på detta. Jag skulle tro att det är därför man vill att bankerna ska ta större ansvar i att hantera det, för att det helt enkelt skulle bli för kostsamt för samhället (samt att staten skulle behöva få insyn och tillgång till bankuppgifter, vilket är ganska hårt reglerat med hänsyn till den personliga integriteten).
Nu vet alla som är felaktigt anklagade (misstänkta)för brott,alltså oskyldiga, varför deras liv blev ett helvete-det är för att det inte finns pengar.
 

Patron

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
539
Mottagna reaktioner
289
Poäng
447
Denna artikel handlar visserligen om bankkonton, men det är samma princip. Står även vilka instanser man kan vända sig till
Du kan kontakta dessa:
Tydligen kan även total spärr av alla bankers BankID göras.
Ditt första inlägg i den här tråden och du skriver som du gör till mig.Du har ju inte tillfört någonting och bidrar inte med någonting alls i den här tråden själv utan refererar bara till artikel eller en sida? Det var inte många meningar med egna ord två inlägg tills idag så vem är det som är mekanisk ?
 

Patron

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
539
Mottagna reaktioner
289
Poäng
447
Jag är intresserad av samhällsfrågor och forskning på olika områden som exempelvis teknik och medicin. Bl a denna innan det blev aktuell frågeställning här och då läser jag allt jag kommer över för att bilda mig en egen uppfattning och med allt menar jag forskning, artiklar i tidningar, debattartiklar, ledare, vad olika myndigheter, organisationer m f l har gjort för utredningar.
Dina inlägg tillför inte så mycket för min del, har redan läst det mesta. Det jag noterar är att du svarar ganska "mekaniskt" och måste ha sista ordet i allt. Over and out.
En riktig opinionsbildare är jag tydligen.Tråden tog fart när jag började skriva det borde du gilla istället för att säga som du gör eftersom du inte bidrar med någonting nytt i tråden. Mitt första inlägg är fler meningar än dina i hela tråden till dagens datum.
 

Patron

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
539
Mottagna reaktioner
289
Poäng
447
Nu vet alla som är felaktigt anklagade (misstänkta)för brott,alltså oskyldiga, varför deras liv blev ett helvete-det är för att det inte finns pengar.
Felaktigt anklagade han har ju erkänt i tråden? Man behöver inte va dömd för att begå brott.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp