• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Nollat skuldsaldot!!!

Kämpar

Kunnig medlem
Poäng: 196
Blev medlem
1 Januari 2024
Meddelanden
136
Mottagna reaktioner
64
Poäng
196
Du får gärna dela med dig någon gång när du har tid, hur och vad du har arbetat med som extra för att amortera dina skulder. Hur stora de va mm. Skuldsanering är inte alltid den enda lösningen.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Millan2.0

Viktig medlem
Poäng: 206
Blev medlem
28 Augusti 2023
Meddelanden
80
Mottagna reaktioner
76
Poäng
206
Stort grattis. När försvinner dina anmärkningar? Om de är kvar?
Det känns som nyfödd bebis haha. Snyggt jobbat. Inspirerande.
Tack så mycket! Tror jag fortfarande inte riktigt fattar det. Men det blir väl mer verkligt när första hela lönen kommer. ^^

Drog tyvärr på mitt ett antal anmärkningar 2022, och en senast för ett år sen, så det är långt kvar tills jag blir helt prickfri. Hade varit sjukskriven och FK betalade inte ut sjukpenningen på flera månader… Känns lite surt.

Största motivationen till att göra ett sånt här ryck kom i somras, när jag fick en rätt bra löneökning. Då insåg jag att kunde bli skuldfri inom ett år bara… och sen när jag hittade till det här forumet så fick jag upp ögonen ännu mer, och insåg att jag behöver ju inte bara sitta och vänta ut utmätningen. Så då började jag ringa runt till inkassobolag och bad om ackordsuppgörelser. Gick väl sådär. Men två nappade iaf, så där sparade jag ca 20 000kr. (Dom skulderna hade inte nått KFM än, trots att de var från 2016)

Annars har jag jobbat helger på mitt ordinarie jobb. Som mest 40 timmar extra på samma månad. Och allt jag har fått ut extra har jag swishat in hos KFM på specifika skulder. Började med de minsta först. Väldigt peppande att se alla ”avslutade ärenden”.

Med nollat skuldsaldo och 6 anmärkningar ligger min UC nu på 29,5%. Så nu återstår bara en lång väntan på att den ska se bättre ut… och spara undan pengar under tiden. Nu har man ju blivit proffs på att leva snålt.
 

NewLife

Ny medlem
Poäng: 6
Blev medlem
11 Januari 2024
Meddelanden
2
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6
Grattis.
Vet och kommer aldrig glömma känslan när skulderna var borta. Sen var det ett evigt kollande på kredit betyg tills den dagen då det stog 100%/0.1 och på cred hög/väldigt hög. Längtade så efter att kunna köpa mig ett hus som jag längtat efter. Idag har jag den drömmer och har haft den i ca 4 år. Sån grym känsla.
Lycka till och håll i så kommer snart bilen ;)
 

Millan2.0

Viktig medlem
Poäng: 206
Blev medlem
28 Augusti 2023
Meddelanden
80
Mottagna reaktioner
76
Poäng
206
Tack så mycket! Hus är också en dröm. En långsiktig dröm. Vet inte om fem år är rimligt, men det är min tanke iaf. ^^
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp