• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Nollat skuldsaldot!!!

Millan2.0

Viktig medlem
Poäng: 206
Blev medlem
28 Augusti 2023
Meddelanden
80
Mottagna reaktioner
76
Poäng
206
Jag vill bara tacka alla fina människor på det här forumet, för alla bra trådar och livshistorier.
Jag hittade hit i somras, på min semester. Och sen dess har jag verkligen gått in 110% för att nolla skuldsaldot… och har nu äntligen lyckats! :folded:

Lång historia kort:
Drabbades av psykisk ohälsa 2015, 2016 brakade ekonomin totalt. Noll inkomst emellanåt, men utgifterna fanns ju kvar.

2019 hade jag tagit mig samman någorlunda igen, och började jobba. Sen dess har jag haft löneutmätning. MEN… noll koll på skulderna, och gillade bara läget. ”Nån gång blir jag väl skuldfri” typ.

2021 hade jag EN månad kvar att betala bara… tills typ fem nya skulder nådde KFM. De hade ju bara legat som bevakning sen 2016. Det fattade inte jag. Strutsbeteende.

Och så har det hållt på, fram tills jag hittade detta forum. Sen jag hittade hit har jag:
Förhandlat med inkassobolag
Fixat ackordsuppgörelser
Jobbat massa övertid
Samt fått en massa ovärderlig kunskap om pengar, lån och skulder.

Jag har sen semestern lyckats betala in 90tkr på de resterande skulderna jag hade, och fick igår ett meddelande av KFM som skrev att min utmätning nu avbryts, för att mina skulder är betalda. Helt galen känsla!
(Hade 4k i utmätning förresten)

Så nu går jag in i 2024 med två mål: Äntligen kunna köpa en bättre bil (inväntar bättre UC) och spara ihop till en buffert.

Så tack för allt ni gett mig. Nu siktar vi på ett nytt, spännande år.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 558
Mottagna reaktioner
12 920
Poäng
9 787
Bra jobbat.
Gå in på Mina sidor på alla större inkassobolag och kolla så dy inre har skulder kvar där.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 562
Mottagna reaktioner
6 145
Poäng
4 147
Jag vill bara tacka alla fina människor på det här forumet, för alla bra trådar och livshistorier.
Jag hittade hit i somras, på min semester. Och sen dess har jag verkligen gått in 110% för att nolla skuldsaldot… och har nu äntligen lyckats! :folded:

Lång historia kort:
Drabbades av psykisk ohälsa 2015, 2016 brakade ekonomin totalt. Noll inkomst emellanåt, men utgifterna fanns ju kvar.

2019 hade jag tagit mig samman någorlunda igen, och började jobba. Sen dess har jag haft löneutmätning. MEN… noll koll på skulderna, och gillade bara läget. ”Nån gång blir jag väl skuldfri” typ.

2021 hade jag EN månad kvar att betala bara… tills typ fem nya skulder nådde KFM. De hade ju bara legat som bevakning sen 2016. Det fattade inte jag. Strutsbeteende.

Och så har det hållt på, fram tills jag hittade detta forum. Sen jag hittade hit har jag:
Förhandlat med inkassobolag
Fixat ackordsuppgörelser
Jobbat massa övertid
Samt fått en massa ovärderlig kunskap om pengar, lån och skulder.

Jag har sen semestern lyckats betala in 90tkr på de resterande skulderna jag hade, och fick igår ett meddelande av KFM som skrev att min utmätning nu avbryts, för att mina skulder är betalda. Helt galen känsla!
(Hade 4k i utmätning förresten)

Så nu går jag in i 2024 med två mål: Äntligen kunna köpa en bättre bil (inväntar bättre UC) och spara ihop till en buffert.

Så tack för allt ni gett mig. Nu siktar vi på ett nytt, spännande år.
Stort grattis och gott nytt år!
 

Kämpar

Kunnig medlem
Poäng: 196
Blev medlem
1 Januari 2024
Meddelanden
136
Mottagna reaktioner
64
Poäng
196
Stort grattis. När försvinner dina anmärkningar? Om de är kvar?
Det känns som nyfödd bebis haha. Snyggt jobbat. Inspirerande.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp