• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
2. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
3. Credifi - Lån utan UC
4. Brixo - Lån utan UC
5. Zmarta - Jämför lån (ny)
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
12. Vivus - Lån utan UC

Monefit.se, har ni testat?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 635
Mottagna reaktioner
1 178
Poäng
927
Är det någon som fått sin skuld hos Monefit skickad till inkasso eller KFM?
 

Mike69

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
30 Mars 2020
Meddelanden
691
Mottagna reaktioner
326
Poäng
487
Vad är det här för jäkla bluffbolag. Har försökt få kontakt med dem i en vecka nu utan resultat. Har ett lån på 7000 som jag snarast vill betala av men verkar omöjligt då man inte kan betala in direkt via hemsidan (förutom månadsfakturan) och får aldrig något svar.
 

Betty

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
6 Mars 2020
Meddelanden
618
Mottagna reaktioner
399
Poäng
487
Vad är det här för jäkla bluffbolag. Har försökt få kontakt med dem i en vecka nu utan resultat. Har ett lån på 7000 som jag snarast vill betala av men verkar omöjligt då man inte kan betala in direkt via hemsidan (förutom månadsfakturan) och får aldrig något svar.
Jag har skickat 13 mail fördelat på de senaste 3 månaderna, helt utan svar. Nu har jag slutat betala på lånet, bara som ett experiment att se vad som händer. Hittills inget mer än automatiska sms-och mail.
 

Drolzan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
14 Juni 2016
Meddelanden
1 017
Mottagna reaktioner
493
Poäng
557
Vad är det här för jäkla bluffbolag. Har försökt få kontakt med dem i en vecka nu utan resultat. Har ett lån på 7000 som jag snarast vill betala av men verkar omöjligt då man inte kan betala in direkt via hemsidan (förutom månadsfakturan) och får aldrig något svar.
Man får en iban eller va de va. Ett utländskt konto man ska betala till för att slutbetala skulden.
 

Mike69

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
30 Mars 2020
Meddelanden
691
Mottagna reaktioner
326
Poäng
487
Man får en iban eller va de va. Ett utländskt konto man ska betala till för att slutbetala skulden.
Känns som det är lite skumt ändå. Varför kan man inte bara betala in med trustly som man gör med månadsfakturorna. Nu vill man bara bli av med skiten.
 

Drolzan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
14 Juni 2016
Meddelanden
1 017
Mottagna reaktioner
493
Poäng
557
Känns som det är lite skumt ändå. Varför kan man inte bara betala in med trustly som man gör med månadsfakturorna. Nu vill man bara bli av med skiten.
Håller med, skulle betala av skiten. Men när man fick dessa uppgifter så sket de sig. Vet inte ens hur man betalar till utlandet osv
 

xavi

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
1 Juni 2012
Meddelanden
224
Mottagna reaktioner
17
Poäng
72
Någon annan som inte ser sin skuld under mina sidor på monefit ?
Står använt 0 kr av 0 kr trots att jag använt kredit hos dom ?
Har inga fakturor heller ?
 

Dennis

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
10 April 2017
Meddelanden
169
Mottagna reaktioner
54
Poäng
177
Hur går de för alla med dessa ?
Jag fick avbetalningsplan på 12 månader , har betalt 3
.(dom sa att den precis var påväg till kronofogden när jag äntligen fick tag i dom på telefon men jag är skeptisk )

Har dock inte fått något underlag på min avbetalningsplan , bara enkelt skrivet i ett Mail .
Känns som ja borde kräva de innan jag fortsätter betala visst? Vore surt att göra 12 betalningar och det sen ändå blir något strul .
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp