• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Mina chanser till billån

sarkostik

Kunnig medlem
Poäng: 246
Blev medlem
14 Juli 2023
Meddelanden
254
Mottagna reaktioner
86
Poäng
246
Jag har familj plus långt till jobbet så är i behov av en driftsäker bil.
Jag fick höra att priserna på begagnade bilar har gått upp plus höga räntor så väldigt få köper i dagsläget så det kan vara lättare att få en deal.
Är det lättare att leasa då i mitt fall?
Jag såg på TeamOdiffat som faktiskt var väldigt bra även att jag inte är jätteförtjust i deras content.
s

Förmodligen är det lättare att leasa. Tänk dock på att du inte kan göra något ränteavdrag som du har möjlighet att kunna göra med ett billån.
En del arbetskamrater har valt att leasa sina bilar och det är rätt splittrade uppfattningar. En kollega ångrade sig efter 6 månader då annan typ av bil egentligen behövdes. Han lyckades inte bli av med avtalet utan att göra massiv förlust.
Andra kollegor har varit relativt nöjda, dock inte nu då leasingavtalen blivit dyrare.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

samkuz82

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
14 September 2020
Meddelanden
91
Mottagna reaktioner
40
Poäng
147
Tack för tipsen.
Jag loggade in och såg att jag hade 8 förfrågningar, 3 av de nyaste va från 2023-05-23 och 2 äldsta va från 2022-09-21. Jag öppnade upp pdf filen från 23e maj och då hade jag betyg 2 alltså svag kreditvärdighet.
Förbättras betyget om jag väntar till 21 september? Försvinner 2 förfrågningar då?
Min upplysning kostar ca 299:-/år så då kan du ha koll på ditt betyg och ser när du är redo. Sen tror jag 8 förfrågningar inte spelar så stor roll jag hade mer än dig. Men för säkerhets skull vänta ut så mycket du kan
 

Banglor

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
27 Januari 2020
Meddelanden
147
Mottagna reaktioner
18
Poäng
72
Jag såg på TeamOdiffat som faktiskt var väldigt bra även att jag inte är jätteförtjust i deras content.
s

Förmodligen är det lättare att leasa. Tänk dock på att du inte kan göra något ränteavdrag som du har möjlighet att kunna göra med ett billån.
En del arbetskamrater har valt att leasa sina bilar och det är rätt splittrade uppfattningar. En kollega ångrade sig efter 6 månader då annan typ av bil egentligen behövdes. Han lyckades inte bli av med avtalet utan att göra massiv förlust.
Andra kollegor har varit relativt nöjda, dock inte nu då leasingavtalen blivit dyrare.
Tack för tipset! :)
 

Banglor

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
27 Januari 2020
Meddelanden
147
Mottagna reaktioner
18
Poäng
72
Min upplysning kostar ca 299:-/år så då kan du ha koll på ditt betyg och ser när du är redo. Sen tror jag 8 förfrågningar inte spelar så stor roll jag hade mer än dig. Men för säkerhets skull vänta ut så mycket du kan
Jag har läst på forumet och jag uppfattar det som att VW finans tar Bisnode när man ska leasa hos de. Gäller det även billån då?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp