• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Mina chanser till billån

Banglor

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
27 Januari 2020
Meddelanden
147
Mottagna reaktioner
18
Poäng
72
Hej!
Har jag någon chans till billån?
Mina förutsättningar är följande,
Uc 2,0
7 förfrågningar
Blanco 450 k
Kreditkort 30 k ej nyttjad
Årsinkomst 345 k
Har handpenning 30 k
Bilen kostar 150 k
Vill inte riskera att bilfirman tar uc och jag blir nekad.
Tacksam för tips.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Marvel

Viktig medlem
Poäng: 126
Blev medlem
4 April 2023
Meddelanden
51
Mottagna reaktioner
34
Poäng
126
Jag skulle vilja tro att det är gränsfall från hur din ekonomi ser ut i dagsläget. Din UC score kan ändå ge positivt svar hos bilfirman och eftersom du ska lägga handpenning så blir billånet säkrare och därmed ökar chanserna att lånet för bilen att gå igenom. Däremot kan jag inte svara varken ja eller nej på om lånet går igenom men tycker chanserna är okej men inte bra eller bäst i ditt fall. Lycka till!
 

sarkostik

Kunnig medlem
Poäng: 246
Blev medlem
14 Juli 2023
Meddelanden
254
Mottagna reaktioner
86
Poäng
246
Vilket behov har du av bil?
För 30-50k kan du faktiskt hitta en pålitlig bil billig i drift.
Bankerna har tuffat till sig för att låna ut med tanke på inflation och högre ränteläge. Dock är det förmodligen lättare då bilen är som säkerhet. Du har 130% skuldsättningsgrad enbart i blancolån och inte perfekt UC-score. Skulle råda dig att avvakta om du kan.
 

Banglor

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
27 Januari 2020
Meddelanden
147
Mottagna reaktioner
18
Poäng
72
Jag skulle vilja tro att det är gränsfall från hur din ekonomi ser ut i dagsläget. Din UC score kan ändå ge positivt svar hos bilfirman och eftersom du ska lägga handpenning så blir billånet säkrare och därmed ökar chanserna att lånet för bilen att gå igenom. Däremot kan jag inte svara varken ja eller nej på om lånet går igenom men tycker chanserna är okej men inte bra eller bäst i ditt fall. Lycka till!
Tack för ditt svar.
 

Banglor

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
27 Januari 2020
Meddelanden
147
Mottagna reaktioner
18
Poäng
72
Vilket behov har du av bil?
För 30-50k kan du faktiskt hitta en pålitlig bil billig i drift.
Bankerna har tuffat till sig för att låna ut med tanke på inflation och högre ränteläge. Dock är det förmodligen lättare då bilen är som säkerhet. Du har 130% skuldsättningsgrad enbart i blancolån och inte perfekt UC-score. Skulle råda dig att avvakta om du kan.
Jag har familj plus långt till jobbet så är i behov av en driftsäker bil.
Jag fick höra att priserna på begagnade bilar har gått upp plus höga räntor så väldigt få köper i dagsläget så det kan vara lättare att få en deal.
Är det lättare att leasa då i mitt fall?
 

samkuz82

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
14 September 2020
Meddelanden
91
Mottagna reaktioner
40
Poäng
147
VW finans och BMW finans kör med Bisnode dock fick jag ej hos VW finans pga för många förfrågningar men fick igenom hos BMW Finans utan problem.
 

Banglor

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
27 Januari 2020
Meddelanden
147
Mottagna reaktioner
18
Poäng
72
VW finans och BMW finans kör med Bisnode dock fick jag ej hos VW finans pga för många förfrågningar men fick igenom hos BMW Finans utan problem.
Ursäkta min fråga men menar du att vw finans inter ser uppgifterna som står på uc?
Hur kan man se hur många förfrågningar man har på Bisnode?
 

Svante1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
27 Mars 2022
Meddelanden
1 009
Mottagna reaktioner
431
Poäng
557
Ursäkta min fråga men menar du att vw finans inter ser uppgifterna som står på uc?
Hur kan man se hur många förfrågningar man har på Bisnode?
Logga in på minupplysning.se och där kan du se alla dina förfrågningar lite längre ner när du loggar in.
 

samkuz82

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
14 September 2020
Meddelanden
91
Mottagna reaktioner
40
Poäng
147
Ursäkta min fråga men menar du att vw finans inter ser uppgifterna som står på uc?
Hur kan man se hur många förfrågningar man har på Bisnode?
Exakt de kollar inte UC utan Bisnode. Du kan kolla din Bisnode genom att logga in dock så kostar det att se sin score kommer inte ihåg vad det kostar men kolla upp det så ser du ditt betyg
 

Banglor

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
27 Januari 2020
Meddelanden
147
Mottagna reaktioner
18
Poäng
72
Exakt de kollar inte UC utan Bisnode. Du kan kolla din Bisnode genom att logga in dock så kostar det att se sin score kommer inte ihåg vad det kostar men kolla upp det så ser du ditt betyg
Logga in på minupplysning.se och där kan du se alla dina förfrågningar lite längre ner när du loggar in.
Tack för tipsen.
Jag loggade in och såg att jag hade 8 förfrågningar, 3 av de nyaste va från 2023-05-23 och 2 äldsta va från 2022-09-21. Jag öppnade upp pdf filen från 23e maj och då hade jag betyg 2 alltså svag kreditvärdighet.
Förbättras betyget om jag väntar till 21 september? Försvinner 2 förfrågningar då?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp