• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Min väg från skuldsatt till miljonär.

svk

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
26 April 2023
Meddelanden
5
Mottagna reaktioner
3
Poäng
7
@Pojop

Ville bara flika in att jag håller tummarna hårt att allt går vägen för din del.

Tror på dig och det är smart att ha en skapad tråd som agerar som en extra motivator.

Jag själv har också en fastställd plan gällande att bli skuldfri för att sedan därefter stenhårt fortsätta bygga upp mitt liv.

Skall bli trevligt att följa din resa mot dina fastställda mål
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Pojop

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
11 September 2021
Meddelanden
537
Mottagna reaktioner
253
Poäng
447
Man önskar man hinner/orkar uppdatera dagligen så kör en liten update sen 23/12 gällande sidoinkomst.
Torsdag 22/2 130 kr
Fredag 23/2 : 13 kr
Söndag 25/2: 105 kr
Så blir nog spara en buffert nu på 10 000 kr pga rådande omständigheter i nuvarande tjänst. Pausar extra amortering lite.
 

Baklänges

Kunnig medlem
Poäng: 366
Blev medlem
28 Januari 2024
Meddelanden
296
Mottagna reaktioner
191
Poäng
366
Man önskar man hinner/orkar uppdatera dagligen så kör en liten update sen 23/12 gällande sidoinkomst.
Torsdag 22/2 130 kr
Fredag 23/2 : 13 kr
Söndag 25/2: 105 kr
Så blir nog spara en buffert nu på 10 000 kr pga rådande omständigheter i nuvarande tjänst. Pausar extra amortering lite.
Även om man vill betala av skulder snabbt, så är det väldigt viktigt att ha en buffert så inte en oväntad händelse blir så kännbar. Så länge man kan betala sina skulder enligt avbetalningsplan, så har man ju faktiskt "råd" med sitt skuldberg.
Tycker du tänker klokt.
 

Pojop

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
11 September 2021
Meddelanden
537
Mottagna reaktioner
253
Poäng
447
Även om man vill betala av skulder snabbt, så är det väldigt viktigt att ha en buffert så inte en oväntad händelse blir så kännbar. Så länge man kan betala sina skulder enligt avbetalningsplan, så har man ju faktiskt "råd" med sitt skuldberg.
Tycker du tänker klokt.
Men verkligen, man får inte vara girig åt något håll.
Buffert är bra på alla sätt.
Överväger skippa semestern i sommar och ta ut den i lön! Kan vara något att fundera på!
 

Pojop

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
11 September 2021
Meddelanden
537
Mottagna reaktioner
253
Poäng
447
På torsdag trillar det in lite pengar från sidoinkomsten. Närmare sagt på det kontot har jag nu 141 euro som gottar sig.
Tanken är bara låta den bygga bufferten.
Men livrädd för lönen, sen dom gjorde om på företaget och mass-anställde nytt så är övertiden ett minne blott. Kommer knappt gå runt nu i början så sidoinkomsten får täcka upp.
Peppar peppar nu kämpar vi på!
 

Pojop

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
11 September 2021
Meddelanden
537
Mottagna reaktioner
253
Poäng
447
Riktigt riktigt tuffa månader blir det nu, lönen brakar helt när övertiden minskar.
Denna månad blir det +- vågar jag nästan lova.
Har extra amorterat på Northmill 700 kr utöver månadskostnaden nu i mars.

Återbäringen på runt 2000 kronor kommer ju göra en del till nästa månad.
Vet inte om jag ska jämka ännu med tanke på jag har planer på samlingslån i sommar och vill inte fucka upp räntekostnaderna. Får se hur jag gör..
Återkommer när alla räkningar är betalda med en bild på alla skulder :) Det minskar iallafall och det är huvudsaken! :)
Trevlig helg på er alla.
 

Pojop

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
11 September 2021
Meddelanden
537
Mottagna reaktioner
253
Poäng
447
Long time no see. Har varit aktiv men inte i min egna tråd!
Mycket har hänt, fick "nyttja" kontokrediten på northmill då jag bilen behövde lagas trots man har en årsmodell 2020... Orutinerat men det "kostade mig 195kr i uttagsavgift.
Kommer dock betala av mer på den nu i maj när jag får in semesterlön och lite extra.

Har redan betalat in coop och happy cash för denna månaden.
Planerar även betala in Lea bank då jag får in extra pengar från extra jobbet nästa vecka! :)
Det minskar i sin helhet och det är det viktiga i slutändan!

1712825906550.png
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 580
Mottagna reaktioner
7 017
Poäng
4 807
Kvar efter allt minus 16 941?
 

Pojop

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
11 September 2021
Meddelanden
537
Mottagna reaktioner
253
Poäng
447
Kvar efter allt minus 16 941?
Haha, sorry!
Men jag la in kommande räkningar i mallen och månadens lön har inte kommit in än! ;)
Så behöver få in minst 16 941 kronor för klara april räkningarna dvs!
 

Baklänges

Kunnig medlem
Poäng: 366
Blev medlem
28 Januari 2024
Meddelanden
296
Mottagna reaktioner
191
Poäng
366
Long time no see. Har varit aktiv men inte i min egna tråd!
Mycket har hänt, fick "nyttja" kontokrediten på northmill då jag bilen behövde lagas trots man har en årsmodell 2020... Orutinerat men det "kostade mig 195kr i uttagsavgift.
Kommer dock betala av mer på den nu i maj när jag får in semesterlön och lite extra.

Har redan betalat in coop och happy cash för denna månaden.
Planerar även betala in Lea bank då jag får in extra pengar från extra jobbet nästa vecka! :)
Det minskar i sin helhet och det är det viktiga i slutändan!

Visa bilaga 3930
Kör du snöbollsmetoden?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp