• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Maria N's väg mot att bli skuldfri

Baklänges

Kunnig medlem
Poäng: 366
Blev medlem
28 Januari 2024
Meddelanden
297
Mottagna reaktioner
193
Poäng
366
Fick avslag pga nya skulder under 2022, då känns det inte bra om det dimper in en ny för 2023. Jag släcker den innan den går vidare hoppas jag på. Måste bara komma på ett sätt att förhala tiden på.
Man kan ju begära anstånd på sin deklaration. Vad som gäller vet jag inte, men det förhalar processen 1-2 månader.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
11 Juni 2021
Meddelanden
1 041
Mottagna reaktioner
558
Poäng
597
Man kan ju begära anstånd på sin deklaration. Vad som gäller vet jag inte, men det förhalar processen 1-2 månader.
Jag ska lämna in lite förändringar, sista dagen, sen kanske man kan ringa dem och be om anstånd? 48 tusen får jag inte ihop tills juli. Eller måste jag så måste jag.
 

Kia

Aktiv medlem
Poäng: 61
Blev medlem
16 Mars 2024
Meddelanden
46
Mottagna reaktioner
18
Poäng
61
Tack! Jag hoppas verkligen att jag får det.
Jag jobbar alltid extra, nu har jag trappat ner men arbetar in ca 40h i månaden vilket genererar ca 9-10.000 extra varje månad. Jag har haft utmätning i 1,5 år och haft detta jobb under tiden och dem har antingen struntat i det eller så har dem missat det. Skulle jag få ett utmätningsbeslut på detta extra jobb så byter jag bara extra jobb.
Vård och omsorg skriker ju efter personal och jag är utbildad. Jag får ut 14.000 + ca 8000 varje månad efter skatt. N
14k efter hyra?
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 628
Mottagna reaktioner
2 523
Poäng
1 677
Om du godkänner deklarationen efter 4 april så har man fram till september på sig att betala, tror jag jag läst här nånstans på forumet.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 584
Mottagna reaktioner
6 157
Poäng
4 147
Fick avslag pga nya skulder under 2022, då känns det inte bra om det dimper in en ny för 2023. Jag släcker den innan den går vidare hoppas jag på. Måste bara komma på ett sätt att förhala tiden på.
Du får inte gynna någon borgenär om du har inledande.
 

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
11 Juni 2021
Meddelanden
1 041
Mottagna reaktioner
558
Poäng
597
Hur fungerar det? Kan man jämka före beslut om utmätning, eller gör man det efter? Och det är på den " vanliga" lönen, inte extrajobb?
Jag har jämkat båda gångerna innan min utmätning. Det står tom i mitt beslut om utmätning att jag jämkar, men dem har aldrig tagit dem "extra pengarna" jag jämkar bara på vanliga lönen, inte extra jobbet. Men man kan jämka där med om man vill.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp