• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Maria N's väg mot att bli skuldfri

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
11 Juni 2021
Meddelanden
1 040
Mottagna reaktioner
558
Poäng
597
Men det som gjort att du fått restskatt?
Ja, mina skulder hos KF har ej blivit inrapporterade någon ränta på, enbart kapital. Visste ej att de gjorde så när skulderna låg hos KF. Alla andra år innan jag gjorde utmätning så har de alltid bockats av mot ränta, men inte nu. Därav blev det fel.
 

Kia

Aktiv medlem
Poäng: 61
Blev medlem
16 Mars 2024
Meddelanden
46
Mottagna reaktioner
18
Poäng
61
Jag har jämkat båda gångerna innan min utmätning. Det står tom i mitt beslut om utmätning att jag jämkar, men dem har aldrig tagit dem "extra pengarna" jag jämkar bara på vanliga lönen, inte extra jobbet. Men man kan jämka där med om man vill.
Tack för svar
 

Kia

Aktiv medlem
Poäng: 61
Blev medlem
16 Mars 2024
Meddelanden
46
Mottagna reaktioner
18
Poäng
61
Ja, mina skulder hos KF har ej blivit inrapporterade någon ränta på, enbart kapital. Visste ej att de gjorde så när skulderna låg hos KF. Alla andra år innan jag gjorde utmätning så har de alltid bockats av mot ränta, men inte nu. Därav blev det fel.
Kan man inte ändra det, att skriva i den ränta som tickat under året? Eller det fungerar kanske inte så då räntan betalas genom KF?
Då kan man kanske inte jämka då egentligen?
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 681
Mottagna reaktioner
1 707
Poäng
1 177
Kan man inte ändra det, att skriva i den ränta som tickat under året? Eller det fungerar kanske inte så då räntan betalas genom KF?
Då kan man kanske inte jämka då egentligen?
Du måste ju betala på räntan för att kunna dra av den. Tyvärr bestämmer man inte det själv
 

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
11 Juni 2021
Meddelanden
1 040
Mottagna reaktioner
558
Poäng
597
Kan man inte ändra det, att skriva i den ränta som tickat under året? Eller det fungerar kanske inte så då räntan betalas genom KF?
Då kan man kanske inte jämka då egentligen?
Räntan tickar på med råge, men jag har inte betalat in på räntan och då får man ej göra avdrag för det tyvärr.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp