• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Kronofogden betalningsanmärkning

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 580
Mottagna reaktioner
7 015
Poäng
4 807
Jag kan betala den 19/4.
Då kan du signera den 19/4 :tummen: Betala den 19/4. Ring till mottagaren den 24/4 och kolla att pengarna har kommit och kolla att de har meddelat Kf om din betalning.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 580
Mottagna reaktioner
7 015
Poäng
4 807
För att vara på den säkra sidan kan du även mejla Kf kopia på din betalning!
 

er6789

Aktiv medlem
Poäng: 27
Blev medlem
26 Mars 2023
Meddelanden
25
Mottagna reaktioner
5
Poäng
27
Då kan du signera den 19/4 :tummen: Betala den 19/4. Ring till mottagaren den 24/4 och kolla att pengarna har kommit och kolla att de har meddelat Kf om din betalning.
Vågar man vänta till den 19/4 med att signera föreläggandet? Jag fick det igår.
 

Pexxx

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
3 Maj 2024
Meddelanden
5
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Jag har samma fråga men nu har det gått 12 dagar, det står att jag har till den 6 maj på mig, om jag betalar innan den 6 maj klarar jag mig undan betalninsanmärkning då? Eller ska man kontakta Inkasso och be dom dra tillbaks den?

Mvh
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 580
Mottagna reaktioner
7 015
Poäng
4 807
Jag har samma fråga men nu har det gått 12 dagar, det står att jag har till den 6 maj på mig, om jag betalar innan den 6 maj klarar jag mig undan betalninsanmärkning då? Eller ska man kontakta Inkasso och be dom dra tillbaks den?

Mvh
Om det står senast 6 maj så ska pengarna ha kommit in på kontot och den du är skyldig pengar ska hinna meddela Kf att du har betalat. Har du inte betalat än och det är den 3 maj idag så finns risk att din betalning inte hinner! Du behöver omgående bestrida kravet till Kf så att din betalning hinner registreras.
 

er6789

Aktiv medlem
Poäng: 27
Blev medlem
26 Mars 2023
Meddelanden
25
Mottagna reaktioner
5
Poäng
27
Nu är jag här igen och frågar. Vid varje betalningsföreläggande man får in som det inte står ett senast datum på kan man alltså köpa sig tid genom att inte svara på föreläggandet, vänta in påminnelse på föreläggandet, betala och svara på föreläggandet samma dag och ändå slippa anmärkning om detta sker med ca 2-3 veckors mellanrum?
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 580
Mottagna reaktioner
7 015
Poäng
4 807
Nu är jag här igen och frågar. Vid varje betalningsföreläggande man får in som det inte står ett senast datum på kan man alltså köpa sig tid genom att inte svara på föreläggandet, vänta in påminnelse på föreläggandet, betala och svara på föreläggandet samma dag och ändå slippa anmärkning om detta sker med ca 2-3 veckors mellanrum?
Ja
Du kan t o m vänta med att signera påminnelsen minst 14 dagar utan att det händer ngt
 

er6789

Aktiv medlem
Poäng: 27
Blev medlem
26 Mars 2023
Meddelanden
25
Mottagna reaktioner
5
Poäng
27
Då blir det nästan smartare att låta de mindre sakerna gå till kfm, få betalningsföreläggande, köpa sig tid, betala av direkt och slippa anmärkning än att bråka med inkasso bolagen och betala en jävla massa i ränta och aldrig komma ur karusellen med inkasso.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp