• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Kronofogden betalningsanmärkning

er6789

Aktiv medlem
Poäng: 27
Blev medlem
26 Mars 2023
Meddelanden
25
Mottagna reaktioner
5
Poäng
27
Finns det någon här som vet hur kronofogden jobbar?

Jag har fått ett betalningsföreläggande. Hur lång tid har man på sig att betala till sökande på betalningsföreläggandet? Som jag förstår det får man först en anmärkning när kronofogden meddelat utslag. Utslag sker väl både om man svarar på delgivning att kravet stämmer, eller inte svarar alls? Vet någon hur lång tid man har på sig att inte svara alls och skicka in pengarna till sökande utan att det skulle generera i ett utslag och anmärkning?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 637
Mottagna reaktioner
7 050
Poäng
4 807
Du har 10 dagar på dig att betala fr det datum du signerar föreläggandet
 

er6789

Aktiv medlem
Poäng: 27
Blev medlem
26 Mars 2023
Meddelanden
25
Mottagna reaktioner
5
Poäng
27
Utan att det skulle generera i en anmärkning? Är det det du menar? Om jag signerar föreläggandet imorgon- har jag 10 dgr på mig att betala till ombudet UTAN att det skulle bli en anmärkning?
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 637
Mottagna reaktioner
7 050
Poäng
4 807
Efter 10 dagar blir det utslag = anmärkning (om det inte gäller skulder till staten)
Vill du vinna tid (om du inte kan betala inom 10 dagar kan du bortse fr första brevet och invänta påminnelsen)
Utan att det skulle generera i en anmärkning? Är det det du menar? Om jag signerar föreläggandet imorgon- har jag 10 dgr på mig att betala till ombudet UTAN att det skulle bli en anmärkning?
 

er6789

Aktiv medlem
Poäng: 27
Blev medlem
26 Mars 2023
Meddelanden
25
Mottagna reaktioner
5
Poäng
27
Hur länge kan man skjuta på att signera föreläggandet då?
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 637
Mottagna reaktioner
7 050
Poäng
4 807
Utan att det skulle generera i en anmärkning? Är det det du menar? Om jag signerar föreläggandet imorgon- har jag 10 dgr på mig att betala till ombudet UTAN att det skulle bli en anmärkning?
Exakt, betalar du så pengarna når mottagaren inom 10 dagar så är det lugnt
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 637
Mottagna reaktioner
7 050
Poäng
4 807
Hur länge kan man skjuta på att signera föreläggandet då?
Det beror på om du är rädd för att få besök fr Kf eller inte. Om du inte vill ha besök så skulle jag säga att man kan förhala minst 5 veckor
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 637
Mottagna reaktioner
7 050
Poäng
4 807
När kan du betala? Du kan lägga upp en plan med utgångspunkt från det datum du kan betala.
 

er6789

Aktiv medlem
Poäng: 27
Blev medlem
26 Mars 2023
Meddelanden
25
Mottagna reaktioner
5
Poäng
27
Hmm ok. Om jag signerar föreläggandet på söndag på mina sidor så har jag 10 dgr på mig från söndag, det betyder att sökande behöver ha sina pengar 24/4 för att inget utslag/anmärkning ska ske, och då borde jag kunna betala in den 19/4 och klara mig utan anmärkning? Jag försöker köpa mig några dagars tid egentligen.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp