• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Kom med förslag till Lånforum version 3

Kronofogden

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
8 September 2014
Meddelanden
2 301
Mottagna reaktioner
1 799
Poäng
1 247
En förbättring av blockeringsfunktionen så att den man blockerat inte dyker upp alls i trådarna. Alternativt en funktion för att radera andra användare.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lånforum.se

Forumsägare
Poäng: 1 217
Moderator
Blev medlem
9 Mars 2009
Meddelanden
1 626
Mottagna reaktioner
1 781
Poäng
1 217
En förbättring av blockeringsfunktionen så att den man blockerat inte dyker upp alls i trådarna. Alternativt en funktion för att radera andra användare.

Kan gå... (dock inte radera andra medlemmar ;)). Lite jobb men finns möjligen en lösning för att helt dölja en viss medlem. Fler som hade använt en sådan funktion?
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 584
Mottagna reaktioner
7 019
Poäng
4 807
Ang inkassotråd - jag tänkte inte "samla" info utan tänkte mest att om jag t ex skriver om Gothia, avbetalningsplaner, betalfri månad och andra erfarenheter generellt om just Gothia så kan en annan som söker svar på en fråga om Gothia gå till den tråden och läsa. Eller Sileo, eller Intrum m fl. Att när man ska skriva om ngt inkasso gör det i respektive tråd. Upplever att det sprättar ganska mkt nu om jag t ex använder sökfunktionen och söker på Gothia för att skriva ngt så är de trådar som finns lite för specifika för att kunna skriva vad som helst om Gothia.

Det var bara en tanke.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 584
Mottagna reaktioner
7 019
Poäng
4 807
Kan gå... (dock inte radera andra medlemmar ;)). Lite jobb men finns möjligen en lösning för att helt dölja en viss medlem. Fler som hade använt en sådan funktion?

När man har blockerat användare så kan det se konstigt ut i flödet, t ex om en annan medlem citerar den jag har blockerat så ser inte jag citatet men jag ser svaret. Då jag inte ser citatet så förstår man inte att den skrivna kommentaren är ett svar på den ignorerade medlemmen så kan det bli lite ologiskt, om jag t ex skulle svara på medlemmens kommentar.
Har inte blockerat ngn på Facebook men där är det väl så att blockerar du en person så ser du absolut ingenting om denne. Personen försvinner helt och hållet (vet som sagt inte exakt om det är så).
Här på forumet kan du se vad den du blockerat skriver i oinloggat läge vilket jag hade önskat att man slapp. Men man kan inte få allt här i världen :)
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 584
Mottagna reaktioner
7 019
Poäng
4 807
Angående gäst- funktionen, förstår att ni vill ha ett öppet forum. Går det att fixa så man kan läsa utan att logga in men om man vill kommentera då måste man registrera sig?
Dock skulle inte detta minska "svinnet" så mycket om man kan skapa olika konton.
Är det möjligt idag att skapa flera konton eller går det på personnummer och ett konto per person bara?
 

Lånforum.se

Forumsägare
Poäng: 1 217
Moderator
Blev medlem
9 Mars 2009
Meddelanden
1 626
Mottagna reaktioner
1 781
Poäng
1 217
Ang inkassotråd - jag tänkte inte "samla" info utan tänkte mest att om jag t ex skriver om Gothia, avbetalningsplaner, betalfri månad och andra erfarenheter generellt om just Gothia så kan en annan som söker svar på en fråga om Gothia gå till den tråden och läsa. Eller Sileo, eller Intrum m fl. Att när man ska skriva om ngt inkasso gör det i respektive tråd. Upplever att det sprättar ganska mkt nu om jag t ex använder sökfunktionen och söker på Gothia för att skriva ngt så är de trådar som finns lite för specifika för att kunna skriva vad som helst om Gothia.

Det var bara en tanke.

Skatteåterbäring har vi samlat i en tråd tex. Och där blev det en del problem har jag sett. Någon ställer en fråga och får ett väldigt bra svar. 15 sidor senare ställer någon samma fråga, men får inget svar... Att hitta det där svaret är svårt även om man vet att det finns. En sökfunktion klarar inte av att hitta svaret heller på ett bra sätt. Funderar faktiskt på att skapa ett helt eget forum för skatteåterbäringen.

Så... Diskussioner och frågor som är mer av färskvara hade kunnat läggas i en och samma tråd. Dock svar som håller i över låt säg ett år bör ha en egen tråd tycker jag, så att andra kan läsa svaret senare. Sökbarheten blir mycket bättre på det sättet. Alternativt kan man ha en tråd som är mer specifik tex "Gothia avbetalningsplaner - Era erfarenheter". Det hade nog fungerat iofs.

Angående gäst- funktionen, förstår att ni vill ha ett öppet forum. Går det att fixa så man kan läsa utan att logga in men om man vill kommentera då måste man registrera sig?
Dock skulle inte detta minska "svinnet" så mycket om man kan skapa olika konton.
Är det möjligt idag att skapa flera konton eller går det på personnummer och ett konto per person bara?

Det går att ha forumet öppet för visning men bara medlemmar kan posta. Men som sagt, det ska vara så enkelt som möjligt att komma igång och börja skriva och delta. Är rätt säker på att antalet nya aktiva medlemmar kommer gå ner om vi tar bort gästpostning. Men visst, förr eller senare kanske vi kommer till en punkt där inflödet av nya medlemmar är så stort att det behövs begränsas.

Skapa flera konton går... men man lär få ett av dem avstängt efter ett tag. Givetvis får man bara ha ett. Går ej på personnummer.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp