• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Kom med förslag till Lånforum version 3

Lånforum.se

Forumsägare
Poäng: 1 217
Moderator
Blev medlem
9 Mars 2009
Meddelanden
1 643
Mottagna reaktioner
1 785
Poäng
1 217
Hej på er. Har börjat spåna på nya Lånforum, tredje versionen sedan start. Mycket kommer vara sig likt, men en del nytt blir det.

Tänkte vi kunde ha brainstorming kring detta. Vad skulle du vilja se för ändringar eller nya funktioner?

Tryck på Gilla för förslag du gillar.

Alla förslag kommer inte kunna genomföras, men vore intressant att veta vad ni har för idéer.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lånforum.se

Forumsägare
Poäng: 1 217
Moderator
Blev medlem
9 Mars 2009
Meddelanden
1 643
Mottagna reaktioner
1 785
Poäng
1 217
Kan börja.

En funktion för att skriva guider och resurser. Ibland skriver medlemmar väldigt bra guider men som tyvärr försvinner ner i flödet. Dessa läggs på en eget ställe med förbättrad synlighet. Andra medlemmar kan betygsätta guiden, recensera och diskutera den mm.
 

Brorsan

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
12 Maj 2019
Meddelanden
996
Mottagna reaktioner
632
Poäng
617
Om det går rent tekniskt.
Begränsa gäster med ett max antal inlägg per dag
Begränsa gäster från att posta länkar

Det var det jag kom att tänka på efter att ha sett nån gäst skriva i många trådar I morse.
 

Lånforum.se

Forumsägare
Poäng: 1 217
Moderator
Blev medlem
9 Mars 2009
Meddelanden
1 643
Mottagna reaktioner
1 785
Poäng
1 217
Om det går rent tekniskt.
Begränsa gäster med ett max antal inlägg per dag
Begränsa gäster från att posta länkar

Det var det jag kom att tänka på efter att ha sett nån gäst skriva i många trådar I morse.

Punkt två har vi redan fixat faktiskt. De måste manuellt granskas nu. Punkt 1, finns ingen teknisk lösning jag vet på rak arm. Dock inget jätteproblem idag förutom med viss spam, men den är hanterat nu så.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 659
Mottagna reaktioner
7 074
Poäng
4 807
Undrar om det kan vara en bra idé att skapa separata trådar för varje inkassobolag, eller i alla fall för de största, så man kan ha info samlad på samma ställe?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 407
Mottagna reaktioner
13 480
Poäng
8 917
Låta bara registrerade användare skriva.
 

Tessanki

V.I.P
Poäng: 737
Blev medlem
26 Augusti 2017
Meddelanden
808
Mottagna reaktioner
937
Poäng
737
Tycker också att man kan ta bort gästfunktionen.
Det blir bättre kontroll här,när man är registrerad.
 

Kalaskulan

Kunnig medlem
Poäng: 407
Blev medlem
20 Februari 2020
Meddelanden
273
Mottagna reaktioner
237
Poäng
407
Gästfunktionen håller jag med om kan skrotas. Sedan är det svårt att hitta gamla inlägg. Eller så är det jag som är dålig på att leta?
 

Lånforum.se

Forumsägare
Poäng: 1 217
Moderator
Blev medlem
9 Mars 2009
Meddelanden
1 643
Mottagna reaktioner
1 785
Poäng
1 217
Tack för era förslag!

Undrar om det kan vara en bra idé att skapa separata trådar för varje inkassobolag, eller i alla fall för de största, så man kan ha info samlad på samma ställe?

Vad är det för info du vill ha samlad mer specifikt? Är det något du ska använda som referens återkommande?

Jag tycker man ska helt ta bort gäst-funktionen.
Vill man skriva/fråga/delta i något, så kan man registrera sig.
Låta bara registrerade användare skriva.
Tycker också att man kan ta bort gästfunktionen.
Det blir bättre kontroll här,när man är registrerad.

Om ni utvecklar, vad är problemet med gäst-postning som ni ser?

Anledningen till att gäster kan posta är för att ha så låga barriärer som möjligt in till forumet. Målet är ett öppet forum med så många aktiva som möjlig, att få nya medlemmar att engagera sig är topp prio alltså. Visst spam, troll och reklam risken ökar, men det får man hantera på annat sätt och är på något sett en naturlig del av ett forum även om det ska hållas på en så låg nivå som möjligt. Problemet kommer finnas kvar även utan gästpostning.

Gästfunktionen håller jag med om kan skrotas. Sedan är det svårt att hitta gamla inlägg. Eller så är det jag som är dålig på att leta?

Det kan jag ta en titt på. Vad sökte du på mer specfikt? Finns en lösning där man kan söka på Google via forumet. Efter man klickat på sök ser det ut såhär https://www.google.se/search?source...lånforum.se+advisa&oq=site:lånforum.se+advisa
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp