• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Klarnakortet via klarna-appen

rolf007

Kunnig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
3 Februari 2012
Meddelanden
149
Mottagna reaktioner
5
Poäng
52
Jag såg via klarna-appen idag att det gick att söka om deras visa kort. Jag sökte och det gick igenom men jag har ingen aning om kreditgränsen.

Är det någon som har sökt och fått?
Jag har haft klarna nu i ca 1 år. Och har bland annat skapat 2 pay pal konton som är mina har kunnat ta ut kontanter ca 15000

När jag legat på ca 30 lax minus så står det att jag har liten kredit

Så min gräns är ca 30 lax nu har jag bara 12 lax - det står att jag har högt köputrymme
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

rolf007

Kunnig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
3 Februari 2012
Meddelanden
149
Mottagna reaktioner
5
Poäng
52
Hej!

några saker jag testat med Klarna kortet som fungerar:

Coops digitala presentkort - säljer både paysafecard och paygoo gift card som går att betala med presentkortet på från Coop. Skickas digitalt till din e-post.

Gogift - säljer Sverigechecken som också går att använda för att köpa paysafecard och annan laddning, fungerar i de flesta butiker! Sverigechecken går dock bara använda EN gång, oavsett belopp. Köper du en Sverigecheck för 500kr och handlar för 350kr så brinner resterande inne.

Nu när jag berättat om mina två hemliga knep lär väl det spärras inom kort

men jag ser hellre att man gör så än att köper massa dyra saker och säljer billigt, och därmed går oerhört mycket i förlust.
Jag har flera pay pal det går att skicka från klarna till ett av dom o sen skicka till mitt andra konto.

Sen göra uttag till mitt bankkonto
 

Gaston

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
897
Mottagna reaktioner
498
Poäng
537
Som? Eller är det bara något du fått för dig att det kommer hårdare? Har du fakta

Citerar från mailet de skickade för någon vecka sedan:

---

Hej Gaston,


Vi försöker alltid att förbättra din upplevelse, så att våra och dina skyldigheter är tydliga, och vi har därför uppdaterat våra nuvarande användarvillkor för Klarnakortet. Dessa kommer börja gälla från 1 oktober 2022.


Kommer Klarnakortet fortfarande fungera på samma sätt?

Ja. Ändringarna kommer inte att påverka hur du kan använda ditt kort eller introducera några avgifter eller andra kostnader.


Här är en sammanfattning på vad som har ändrats.



Vi har förtydligat att operativsystemet på din telefon måste vara uppdaterat för att du ska komma åt Klarna-appen.



Vi har lagt till exempel på vad som inte är tillåten att köpa med Klarnakortet, såsom t.ex. olagligt spelande.



Vi har förtydligat din köpkraft, vilken är baserat på våra uträkningar kring din förmåga att betala med Klarnakortet.

1.

Det kommer att löpande att bedömas och fastställas av Klarna.

2.

Ditt köpbeteende med Klarnas betalningsmetoder kommer att påverka din köpkraft.

3.

För din säkerhet så kan vi komma att införa begränsningar på dina utgifter, såsom t.ex. ett högsta tillåtna belopp per transaktion.



Vi har förtydligat vår rätt att dra tillbaka eller spärra Klarnakortet i vissa fall, t.ex. om vi misstänker att ditt kort används för bedrägeri.



För att förtydliga hur varje betalningsmetod fungerar och när dina återbetalningar förfaller så har vi uppdaterat formuleringen av tillgängliga betalningsmetoder när det gäller återbetalning av dina köp med Klarnakortet.
 

lalidafa

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
8 Januari 2021
Meddelanden
202
Mottagna reaktioner
34
Poäng
147
Någon här som lyckats föra över pengar från Klarna kortet till sitt bankkonto? Klarna verkar ha spärrat Payson, PayPal och Revolut.
 

Fairlooooo

Medlem
Poäng: 27
Blev medlem
8 Oktober 2021
Meddelanden
14
Mottagna reaktioner
7
Poäng
27
man kan använda billender och betala en faktura till sitt kreditkort och sen ta ut pengarna den vägen.
 

lalidafa

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
8 Januari 2021
Meddelanden
202
Mottagna reaktioner
34
Poäng
147
Max 1500 och ganska mycket jobb. Ingen som vet något där man kan få ut mer pengar?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp