• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Klarnakortet via klarna-appen

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 793
Mottagna reaktioner
791
Poäng
707
Det spelar roll om du står fysiskt i butik. Jag tycker det är sjukt jobbigt att stå i kassan när man ska betala och det nekas i terminalen.
Därför ska man aldrig handla med klarna fysiskt i butik. Man vet aldrig vad som händer.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myran81

Medlem
Poäng: 36
Blev medlem
24 November 2021
Meddelanden
14
Mottagna reaktioner
14
Poäng
36
Jag har också märkt att deras "testköp" inte riktigt fungerar som det ska. Hade en helt ren köphistorik hos dem (alltså inget obetalt) men blev ändå nekad 100 kr när jag testade testköp. Sedan blev jag i akut behov av pengar (sjuk katt som kostade mycket trots försäkring) så jag lyckades komma på ett sätt att få ur lite pengar. Inte optimalt och rekommenderas inte men fungerar i nöd. Ber om ursäkt om detta redan finns tipsat om men ville inte läsa igenom hela tråden.
Om någon behöver vägledning så behöver man både klarna kort och paypal.

1) ladda ner appen Paypal business
2) Skapa en faktura på summa du behöver (tänk på att paypal tar avgifter) och skicka till en mejladress som INTE är kopplad till ditt paypal konto
3) när du får mejlet om att betala fakturan så öppna den i webbläsare på dator (inte i telefonen) och välj betala med kort.
4) fyll i kortuppgifter och adress men fyll inte i ditt telefonnummer som är kopplat till paypal utan ange ett fiktivt nummer (jag skrev in 0700000000) och betala.
5) vips så är betalningen gjord efter verifiering med bankid. Pengarna finns nu på paypal
6) betala ut till ditt konto
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 580
Mottagna reaktioner
7 017
Poäng
4 807
Testade mitt köputrymme igår för skojs skull, det togs en upplysning via Creditsafe. Har testat massa gånger innan utan att de tagit upplysning. Så det är inte varje gång.
 

Hejhej92

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
17 Mars 2019
Meddelanden
211
Mottagna reaktioner
17
Poäng
72
Någon som har tips på att få ut pengar till sitt bankonto bara genom att betala med klarna? Alltså inte med klarnakortet
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 580
Mottagna reaktioner
7 017
Poäng
4 807
Hur skulle det gå till?
då får du köpa och sälja något vilket verkar kostsamt.
Blir väl typ som de som säljer i Köp- och säljtråden. Man säljer med förlust men får in pengar, funkar om man verkligen är i knipa och behöver pengar och inte har andra alternativ.
 

Rebban00

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
4 Januari 2022
Meddelanden
72
Mottagna reaktioner
43
Poäng
147
Hej!

några saker jag testat med Klarna kortet som fungerar:

Coops digitala presentkort - säljer både paysafecard och paygoo gift card som går att betala med presentkortet på från Coop. Skickas digitalt till din e-post.

Gogift - säljer Sverigechecken som också går att använda för att köpa paysafecard och annan laddning, fungerar i de flesta butiker! Sverigechecken går dock bara använda EN gång, oavsett belopp. Köper du en Sverigecheck för 500kr och handlar för 350kr så brinner resterande inne.

Nu när jag berättat om mina två hemliga knep lär väl det spärras inom kort

men jag ser hellre att man gör så än att köper massa dyra saker och säljer billigt, och därmed går oerhört mycket i förlust.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp