• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Jobbar på Inkasso - ställ din fråga!

jonu0001

Kunnig medlem
Poäng: 267
Blev medlem
24 Oktober 2012
Meddelanden
279
Mottagna reaktioner
99
Poäng
267
Så de ändrades från 1000 kr första månaden och 2000 kr andra månaden till 2500 kr + 2500 kr?
Det stämmer. Mitt samtal i fredags med en handläggare aktualiserades aldrig och nu när jag ringde igen så fick jag ett annat besked.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 580
Mottagna reaktioner
7 017
Poäng
4 807
Det stämmer. Mitt samtal i fredags med en handläggare aktualiserades aldrig och nu när jag ringde igen så fick jag ett annat besked.
då tycker jag du ringer igen och "ber" de ta fram det inspelade samtalet från i fredags. Samt berättar så ödmjukt du kan att i o m att de ändrade det som var överenskommet så kastar de dig rakt i famnen på Kf med betalningsanmärkning precis innan flytt.
Med lite tur så tror jag faktiskt att de kan backa.
Du måste ifrågasätta hur det ni kom överens i fredags plötsligt kunde ändras till din nackdel?
 

jonu0001

Kunnig medlem
Poäng: 267
Blev medlem
24 Oktober 2012
Meddelanden
279
Mottagna reaktioner
99
Poäng
267
då tycker jag du ringer igen och "ber" de ta fram det inspelade samtalet från i fredags. Samt berättar så ödmjukt du kan att i o m att de ändrade det som var överenskommet så kastar de dig rakt i famnen på Kf med betalningsanmärkning precis innan flytt.
Med lite tur så tror jag faktiskt att de kan backa.
Du måste ifrågasätta hur det ni kom överens i fredags plötsligt kunde ändras till din nackdel?
Tack! Detta inkassobolag är utan dess like. Jag har aldrig stött på ngt liknande. Igår pratade jag med en annan handläggare, jag bad att bli uppringd av ngn med högre mandat för att fortsätta dialogen om hur mkt jag kan betala i april och maj. Hon lovade att sätta upp planen med 2500+2500 och tog notering om att jag ska bli uppringd. Har jag idag fått ngn bekräftelse på plan? Nej.. alltså jag fattar inte. Hur kan aktörer få hantera individer på detta sätt? Att dessutom säga till en kund att "vi kan inte bevilja planer hit och dit då skulle vi aldrig få betalt" den tog knäcken på mig förra veckan, att utgå ifrån att man inte betalar, när jag varit den som varit saklig, förklarat min situation med flytt etc. Nåväl denna vecka är jag starkare men tilltufsad.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 580
Mottagna reaktioner
7 017
Poäng
4 807
I ditt fall skulle jag trycka på att första överenskommelsen var 1000+ 1500kr. Har du fått det beviljat så får de hålla fast vid det.
Finns några inkasso som är otroligt hårda, tyvärr. Har du sagt till att de får ta fram det inspelade samtalet? Brukar få effekt även om samtalet inte spelats in?
Ring själv en gång till om inte ngn ringt upp dig. Var ödmjuk men påstridig.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 553
Mottagna reaktioner
12 918
Poäng
9 787
Tack! Detta inkassobolag är utan dess like. Jag har aldrig stött på ngt liknande. Igår pratade jag med en annan handläggare, jag bad att bli uppringd av ngn med högre mandat för att fortsätta dialogen om hur mkt jag kan betala i april och maj. Hon lovade att sätta upp planen med 2500+2500 och tog notering om att jag ska bli uppringd. Har jag idag fått ngn bekräftelse på plan? Nej.. alltså jag fattar inte. Hur kan aktörer få hantera individer på detta sätt? Att dessutom säga till en kund att "vi kan inte bevilja planer hit och dit då skulle vi aldrig få betalt" den tog knäcken på mig förra veckan, att utgå ifrån att man inte betalar, när jag varit den som varit saklig, förklarat min situation med flytt etc. Nåväl denna vecka är jag starkare men tilltufsad.
Kan det vara så att planen kommer per post?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 553
Mottagna reaktioner
12 918
Poäng
9 787

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 553
Mottagna reaktioner
12 918
Poäng
9 787
Kan vara upplagt i någon batch också, att allt som görs fram till tex kl 13 varje dag kommer på kivra under kvällen, men det efter 13 kommer kvällen efter.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 580
Mottagna reaktioner
7 017
Poäng
4 807
Ingen uppfattning om det, vissa skickar allt möjligt per post. Kfm skickar vissa saker per post.
Uppgörelser med inkasso brukar landa i Kivra. Inte fått ngt per post på många år.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 580
Mottagna reaktioner
7 017
Poäng
4 807
Och i det här fallet är inte problemet att planen har försvunnit utan att första handläggaren godkänt 1000 + 1500 april och maj men nån dag efter så blev det plötsligt 2500 + 2500 kr.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp