• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Jämkning - Så funkar skattejämkning

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 872
Mottagna reaktioner
1 867
Poäng
1 277
Jag fick nytt jämkningsbeslut på 22% men endast upp till ett belopp på 689.000kr. Kommer förmodligen taxera runt 730K. Vad händer? Kommer mitt lönekontor dra full skatt från den månaden jag nått 689K?
Du kan ju ansöka om jämkning igen om du ser att inkomsten blir för hög.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 186
Mottagna reaktioner
814
Poäng
717
Jag ska byta jobb i feb till en ny tjänst och tänkte jämka fram till halvåret i alla fall. .Men det känns lite nervöst att jämka vid ny tjänst vill ju inte att nya arbetsgivaren ska undra en massa
Skullle behöva jämka t om april i alla fall hur skulle ni göra vid nytt jobb .? Kommer att tjäna mer än idag därav att jag inte önskar jämka hela året
Hur tror ni en ny arbetsgivare ser på det ?
 

Pojop

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
11 September 2021
Meddelanden
537
Mottagna reaktioner
253
Poäng
447
Jag ska byta jobb i feb till en ny tjänst och tänkte jämka fram till halvåret i alla fall. .Men det känns lite nervöst att jämka vid ny tjänst vill ju inte att nya arbetsgivaren ska undra en massa
Skullle behöva jämka t om april i alla fall hur skulle ni göra vid nytt jobb .? Kommer att tjäna mer än idag därav att jag inte önskar jämka hela året
Hur tror ni en ny arbetsgivare ser på det ?
Inget konstigt att jämka. Görs av flera anledningar
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 117
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
1 870
Mottagna reaktioner
1 636
Poäng
1 117
Jag ska byta jobb i feb till en ny tjänst och tänkte jämka fram till halvåret i alla fall. .Men det känns lite nervöst att jämka vid ny tjänst vill ju inte att nya arbetsgivaren ska undra en massa
Skullle behöva jämka t om april i alla fall hur skulle ni göra vid nytt jobb .? Kommer att tjäna mer än idag därav att jag inte önskar jämka hela året
Hur tror ni en ny arbetsgivare ser på det ?
Jämka gör en hög procent av alla som äger en bostad eller har större billån i sverige.

Inget konstigt alls. Man behöver dessutom bara lämna in sida 1 där beslutet står. Inte underlag till beslutet.
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
2 791
Mottagna reaktioner
1 772
Poäng
1 277
Jämka gör en hög procent av alla som äger en bostad eller har större billån i sverige.

Inget konstigt alls. Man behöver dessutom bara lämna in sida 1 där beslutet står. Inte underlag till beslutet.


Hur du får siffrorna till att en hög procent av de som äger sitt boende jämkar är en gåta.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 553
Mottagna reaktioner
12 916
Poäng
9 787
Jämka gör en hög procent av alla som äger en bostad eller har större billån i sverige.

Inget konstigt alls. Man behöver dessutom bara lämna in sida 1 där beslutet står. Inte underlag till beslutet.
En hög procent? Det är väl inte mer än någon enstaka procent. De allra flesta gör det inte och reglerar det med skatteåterbäring i stället.
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 186
Mottagna reaktioner
814
Poäng
717
Jämka gör en hög procent av alla som äger en bostad eller har större billån i sverige.

Inget konstigt alls. Man behöver dessutom bara lämna in sida 1 där beslutet står. Inte underlag till beslutet.
Jo precis första sidan för detta gör mycket för mig
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 186
Mottagna reaktioner
814
Poäng
717
En hög procent? Det är väl inte mer än någon enstaka procent. De allra flesta gör det inte och reglerar det med skatteåterbäring i stället.
Jag jämkar aldrig hela året då jag inte vill få restskatt så jag fåt också skatteåterbäring.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp