• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Hur ska jag klara detta?

Baklänges

Kunnig medlem
Poäng: 366
Blev medlem
28 Januari 2024
Meddelanden
296
Mottagna reaktioner
191
Poäng
366
Jag har en buffert på 10000:- redan. Så jag känner att nu kör jag bara på lån? Måste jag ta något därifrån så får jag fylla på där sen.

Jag betalade idag ellos på 440,62:- & Walley på 1562:-. Så dem är helt borta ! Spara ändå 200:- som jag kan lägga på någon annan. Sen lägger jag in 20000:- på Binly. Jag har tagit extra pass så de blir ca 7000:- extra nästa månad, och då släcker jag Binly. Den ska bort.
Sen kommer jag försöka ta så mycket extra pass jag kan fram till sommaren, så att iallafall alla små skulder plus hälften av credifi försvinner.
jag spyr på den här skiten, aldrig känt mig så
Äcklad av mig själv.. alltså kommer ALDRIG mer hamna i den här sitsen.. Alla pengar borta på skitsaker. Kläder, skor, spelande. Alltså nä!!
Har även sålt på Vinted nu i 3 dagar som blivit 1230:-! På kläder som jag bara hade i garderoben. När jag får ut dem, så ska jag släcka någon mer liten skuld. En liten lättnad i detta iallafall.. :)
Så himla bra gjort! Rör inte sparandet utan fokusera på att bara betala av lånen. Du fixar det här!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Holymoly96

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
2 April 2024
Meddelanden
20
Mottagna reaktioner
10
Poäng
26
Sparandet får vara där det är
Jag har fått sån inspiration och tack för att ni tagit er tiden att skriva till mig.
ska ut ur lånekarusellen nu! :)
NI är guldvärda!! ❤️
 

Holymoly96

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
2 April 2024
Meddelanden
20
Mottagna reaktioner
10
Poäng
26
Hej allihopa!!
vi kollade över alternativet att min sambo ska gå in och ta ett lån så att Credifi och Binly ska försvinna, betalar ju typ 10000:- på dem i månaden. Jag vet inte hur mycket de blir än i månaden efter jag betalat, då jag har lagt undan 20000 för att betala Binly. Dem har ju så sjukt koncept att dem ändrar förfallodatum om jag betalar i förtid
Det alternativ vi fick var Nordax på 22% ränta. Betalar då istället 1547:- i månaden.
hur hade ni gjort? Allt är väl bättre än dem ovanstående? Eller ska jag fortsätta med dem där hemska kostnaderna?? Vet inte hur jag ska tänka, ekonomin äter upp min hjärna just nu. Kan inte sova ingenting :(
 

Bud

Viktig medlem
Poäng: 61
Blev medlem
25 Februari 2024
Meddelanden
73
Mottagna reaktioner
16
Poäng
61
Gör så sedan kan ni betala extra på Nordax när det blir bättre med ekonomi. Viktgt att bli sv med Binly ich Credifi då är de värsta lånen som finns på marknaden
 

Patron

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
539
Mottagna reaktioner
289
Poäng
447
Håller med @Bud det underlättar för stunden och ger dig mer inspiration att göra mer.Med pengarna som blir över betala in extra på resterande lån ett i taget.Bara vara fokuserad och fortsätta kämpa på!
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 580
Mottagna reaktioner
7 017
Poäng
4 807

Holymoly96

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
2 April 2024
Meddelanden
20
Mottagna reaktioner
10
Poäng
26
Vi tog lånet! Får se om vi får igenom de, men signerat osv. Så får väl se på måndag/tisdag hur de blir :)
Skulle vara så skönt, för då kanske man kan komma lite på fötter igen!
tack för svaren! Jag återkommer ❤️
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp