• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Hur ska jag klara detta?

Gtuik

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
27 Februari 2017
Meddelanden
232
Mottagna reaktioner
62
Poäng
197
Hej
Credifi , Binly och Vivus är ju riktiga skitkrediter men kan du inte betala hela beloppen så skulle jag nog göra på detta vis .
Lös St1 och Vivus med dina skattepengar . Då frigör du ca 2800 :-
Sen tar du och specar upp alla skulder i excel med Belopp , ränta och månadsavgift . Prio blir ju att släcka Credifi och Binly för jag tror att där har du högst ränta.
Betala extra på dessa vid slutet av månaden fokusera på 1 i taget . När dessa sen är borta så fokuserar du på nästa med högst ränta .
Följ ditt kreditbetyg via kreddy stäm av i augusti hur det ser ut och utvärdera därifrån ifall samlingslån med sambon kan vara aktuellt men ack så viktigt då bränn inte hans ekonomi utan ska ni göra detta så kanske han ska ta över din ekonomi för en stund . Jag pratar av egen erfarenhet och jag misslyckades och höll på att förlora allt .
Vilka av dessa krediter syns på UC ? Detta ser du på kreddy appen under lån tror jag det står .
Slösa ingen förfrågan på samlingslån nu för det kommer inte fungera .

Sen en sak till behåll lugnet och arbeta lugnt och metodisk finns ingen idé att stressa upp dig utan andas så kommer du gå i hamn med detta i sinom tid.
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Holymoly96

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
2 April 2024
Meddelanden
20
Mottagna reaktioner
10
Poäng
26
Hej
Credifi , Binly och Vivus är ju riktiga skitkrediter men kan du inte betala hela beloppen så skulle jag nog göra på detta vis .
Lös St1 och Vivus med dina skattepengar . Då frigör du ca 2800 :-
Sen tar du och specar upp alla skulder i excel med Belopp , ränta och månadsavgift . Prio blir ju att släcka Credifi och Binly för jag tror att där har du högst ränta.
Betala extra på dessa vid slutet av månaden fokusera på 1 i taget . När dessa sen är borta så fokuserar du på nästa med högst ränta .
Följ ditt kreditbetyg via kreddy stäm av i augusti hur det ser ut och utvärdera därifrån ifall samlingslån med sambon kan vara aktuellt men ack så viktigt då bränn inte hans ekonomi utan ska ni göra detta så kanske han ska ta över din ekonomi för en stund . Jag pratar av egen erfarenhet och jag misslyckades och höll på att förlora allt .
Vilka av dessa krediter syns på UC ? Detta ser du på kreddy appen under lån tror jag det står .
Slösa ingen förfrågan på samlingslån nu för det kommer inte fungera .

Sen en sak till behåll lugnet och arbeta lugnt och metodisk finns ingen idé att stressa upp dig utan andas så kommer du gå i hamn med detta i sinom tid.
Det låter också som en bra idé! Kanske ska göra så? För då har jag ju ändå två stycken borta. Tack för tipset! :)
Dem som syns i Kreddy appen är bara Qliro & Fairlo. Ska jag satsa att få bort dem så att jag får bättre UC?
Tack, försöker att inte stressa, men de är svårt. men hoppas på att extra jobbet kan göra så att jag kan betala av allting snabbare.
 

Gtuik

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
27 Februari 2017
Meddelanden
232
Mottagna reaktioner
62
Poäng
197
Det låter också som en bra idé! Kanske ska göra så? För då har jag ju ändå två stycken borta. Tack för tipset! :)
Dem som syns i Kreddy appen är bara Qliro & Fairlo. Ska jag satsa att få bort dem så att jag får bättre UC?
Tack, försöker att inte stressa, men de är svårt. men hoppas på att extra jobbet kan göra så att jag kan betala av allting snabbare.
Försök att få ner dom till en nyttjandegrad av ca 50% i augusti om det går . Så länge dom är högt utnyttjade så kommer ditt betyg också vara högt .

Sen som någon skrev innan försök få betalfria månader och förlänga betaltiden på dina blancolån för att få mer utrymme i din ekonomi . Överskottet där lägger du i första hand på credifi och Binly
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 637
Mottagna reaktioner
7 050
Poäng
4 807
@Myra , jag har följt dig otroligt länge på de här forumet. Har du några tips?? :(
Sorry för sent svar, tog en paus härifrån under Påsken!

Jag rekommenderar snöbollsmetoden! Det är det enda vettiga när man har så många olika skulder. Och det ger resultat!
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 117
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
1 884
Mottagna reaktioner
1 650
Poäng
1 117
Någon kanske har sagt detta redan: Men jag rekommenderar verkligen ett samlingslån på 250.000 via Lendo.

Samla alla 20 lån till ett lån. Gå ner från 24000 i månadsavgift till kanske 3000-3500kr

Sen betala dessa 3000-3500kr i månaden + vad du/ni kan amortera. Betalar du 13000 i månaden så är det 10.000 billigare per månad än idag och ca 10.000 går till amortering. Då är över hälften av skulderna borta på ett år.

Har du inte kreditbetyg för det idag så börja planera för bättre kreditbetyg: invänta att du har under 2 UC förfrågningar. Kanske amortera ner lite "synliga krediter" på UC för bättre kreditbetyg. Mycket större chans att bli beviljad och få lägre ränta så.
Sen givetvis: spelpaus maxtid och spärra dig på alla "dåliga" lånesidor. Det måste du bevisa för dig själv att du klarar av före du tar ett nytt lån, även om det är samlingslån.
 
Senast ändrad:

Holymoly96

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
2 April 2024
Meddelanden
20
Mottagna reaktioner
10
Poäng
26
Sorry för sent svar, tog en paus härifrån under Påsken!

Jag rekommenderar snöbollsmetoden! Det är det enda vettiga när man har så många olika skulder. Och det ger resultat!
Förstår, tacksam att du svara ❤️
Hur och vilken ska jag attackera först? Ska jag börja med den minsta skulden eller ska jag börja med den som har högst ränta?
 

Holymoly96

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
2 April 2024
Meddelanden
20
Mottagna reaktioner
10
Poäng
26
Någon kanske har sagt detta redan: Men jag rekommenderar verkligen ett samlingslån på 250.000 via Lendo.

Samla alla 20 lån till ett lån. Gå ner från 24000 i månadsavgift till kanske 3000-3500kr

Sen betala dessa 3000-3500kr i månaden + vad du/ni kan amortera. Betalar du 13000 i månaden så är det 10.000 billigare per månad än idag och ca 10.000 går till amortering. Då är över hälften av skulderna borta på ett år.

Har du inte kreditbetyg för det idag så börja planera för bättre kreditbetyg: invänta att du har under 2 UC förfrågningar. Kanske amortera ner lite "synliga krediter" på UC för bättre kreditbetyg. Mycket större chans att bli beviljad och få lägre ränta så.
Sen givetvis: spelpaus maxtid och spärra dig på alla "dåliga" lånesidor. Det måste du bevisa för dig själv att du klarar av före du tar ett nytt lån, även om det är samlingslån.
Ja ett samlingslån vore de bästa! Ska försöka se till att jag har bättre UC och sen försöka samla alla krediter.
Jag har maxat spelpaus, är på ett år och sen ska sambon gå in och pausa mig igen när ett år har gått. Jag har stängt av mig från Klarna så kan inte ta där mer samt har jag stängt av mig från Qliro.
Ska skriva till Credifi, Binly och Vivus att jag vill spärra mig där med.
tack för tips! :)
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 637
Mottagna reaktioner
7 050
Poäng
4 807
Förstår, tacksam att du svara ❤️
Hur och vilken ska jag attackera först? Ska jag börja med den minsta skulden eller ska jag börja med den som har högst ränta?
Ni har så många olika och flera på ganska små belopp så jag skulle börja med den minsta och sen vidare till nästa. Och sen skulle jag lägga två tredjedelar av inkomsten fr extra jobbet i snöbollen och en tredjedel i buffertsparande. Så skulle jag gjort.
 

Holymoly96

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
2 April 2024
Meddelanden
20
Mottagna reaktioner
10
Poäng
26
Hej allihopa!
Jag fick in 12000:- på skatten och fick 10000:- av en av mina föräldrar att försöka släcka något. Ska jag lägga allt på Binly tycker ni?
det blir ju ändå 22000:- in där och då är den släckt nästa månad!
Eller hur hade ni resonerat?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp