• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Går det att få samlingslån för att sönna

Moffen87

V.I.P
Poäng: 207
Blev medlem
28 Oktober 2020
Meddelanden
326
Mottagna reaktioner
61
Poäng
207
Ansökte via Lendo ändå, fick ett erbjudande från Collector på 155.000:- med 16,6% ränta.
Det jag har nu som är utan medlåntagare är ju på 17,6%. Tror du jag kan höra av mig till Collector och försöka få ner räntan till 16,6% åtminstone då?f

Ansökte via Lendo ändå, fick ett erbjudande från Collector på 155.000:- med 16,6% ränta.
Det jag har nu som är utan medlåntagare är ju på 17,6%. Tror du jag kan höra av mig till Collector och försöka få ner räntan till 16,6% åtminstone då?
Fick du bara 1 erbjudande
Känns ju ändå bra att du fick något iaf trots att du är sjukt mycket över belånad
Sökte du samlingslån till slut eller blev det ett vanligt lån?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 294
Mottagna reaktioner
688
Poäng
637
Ansökte via Lendo ändå, fick ett erbjudande från Collector på 155.000:- med 16,6% ränta.
Det jag har nu som är utan medlåntagare är ju på 17,6%. Tror du jag kan höra av mig till Collector och försöka få ner räntan till 16,6% åtminstone då?
Jag tror inte jag hänger med riktigt på vad du menar när du pratar om medlåntagaren. Vill du lösa ut medlåntagaren eller? Och varför kunde Collector inte göra nåt åt lånen pga medsökande?
Du har ju fått ett erbjudande av dom så det är ju bara att ta det och byta ut det lånet du redan har hos dom, behöver inte ringa och fråga. Jag hade däremot ringt och frågat om dom kan sänka räntan betydligt mer. Dom ser ju att du gjort en ansökan via lendo så då kan dom ju få tro att du fått bra mycket lägre räntor av nån annan så dom vill sänka för att behålla dig som kund.

Hur länge har du haft lånen hos dom? Jag hade inte bytt från 17,6 till 16,6 om jag hade haft lånen mer än 6 månader.
 

Femhundratjugosju

Aktiv medlem
Poäng: 37
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
25
Mottagna reaktioner
14
Poäng
37
Fick du bara 1 erbjudande
Känns ju ändå bra att du fick något iaf trots att du är sjukt mycket över belånad
Sökte du samlingslån till slut eller blev det ett vanligt lån?
Fick 2 erbjudande (och från banky men räknar inte det knappt!) ett från Collector som sagt och sedan ett från Marginalen när jag sänkte summan till 350k, då fick jag 130k från dem med lösenkrav på 90k och ränta på 14%.
Sökte samlingslån.

Ja absolut, förväntade mig inget och fick ju inte direkt super mycket men ändå!
 

Femhundratjugosju

Aktiv medlem
Poäng: 37
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
25
Mottagna reaktioner
14
Poäng
37
Jag tror inte jag hänger med riktigt på vad du menar när du pratar om medlåntagaren. Vill du lösa ut medlåntagaren eller? Och varför kunde Collector inte göra nåt åt lånen pga medsökande?
Du har ju fått ett erbjudande av dom så det är ju bara att ta det och byta ut det lånet du redan har hos dom, behöver inte ringa och fråga. Jag hade däremot ringt och frågat om dom kan sänka räntan betydligt mer. Dom ser ju att du gjort en ansökan via lendo så då kan dom ju få tro att du fått bra mycket lägre räntor av nån annan så dom vill sänka för att behålla dig som kund.

Hur länge har du haft lånen hos dom? Jag hade inte bytt från 17,6 till 16,6 om jag hade haft lånen mer än 6 månader.
Jag förstod det som du föreslog att jag kunde prata med de om att slå ihop mina lån - och det kan jag inte enligt dem för jag har en medlåntagare på ett av lånen och då går inte det att bara slå ihop dem. Och de vill inte bevilja ett lån på den sammanlagda summan så jag kan baka in båda lånen i ett nytt lån.

Jag har haft de mer än 6 månader så kommer inte byta. Tänkte mer ifall det kan vara värt att ringa och försöka få ner räntan på nuvarande lån, tycker det är så jobbigt att ringa så ville bara ha lite råd innan ifall det kan va möjligt för dem att sänka räntan.. så jag testar att ringa! Tack för råd!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp