• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Fråga så ringer jag och frågar

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 580
Mottagna reaktioner
7 015
Poäng
4 807
Hej Myra, hoppas du kan hjälpa mig.
Jag har ett lån på risicum men de har nu köpts upp av brixo.
På brixo har jag en full nuttjad kredit också.
Det jag undrar är om jag nu kommer ha 2 krediter på brixo eller vad händer med risicum lånet?
Jag har mailat brixo men får inget svar..
Det här är en typisk fråga som jag gärna hjälper till med, för den är rätt så okomplicerad!

Jag har nu pratat med Brixo och ställt lite frågor och så här svarade dem:
1. Krediterna behandlas som två olika krediter.
2. Man kommer få två olika fakturor att betala.
3. Det belopp man ska betala på Risicum krediten är inte förhandlingsbart. Det KAN bli högre än det man betalade till Risicum men det kan bli oförändrat.
Jag frågade om det kan bli lägre men då sa han att han inte tror det och det är svårt att svara utan att ha ett personnummer och titta närmare på ärendet.
4. Jag frågade när allt är klart och fick till svar att allt är redan klart och två fakturor ska ha kommit fr Brixo och förfaller för betalning nu på fredag 26/4.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

livrädd

Viktig medlem
Poäng: 41
Blev medlem
9 Februari 2024
Meddelanden
69
Mottagna reaktioner
8
Poäng
41
Tusen tack det låter kanon.
Däremot ser jag endast 1 faktura när jag loggar in på Brixo, förfallodatum 26/4.

Jag har inget mail eller betalningsuppgifter för faktura 2 som avser risicumlånet.

Borde kanske ta mig mod och ringa, för allt är klart som jag förstår det jag behöver egentligen bara betalningsuppgifterna på faktura 2
 

livrädd

Viktig medlem
Poäng: 41
Blev medlem
9 Februari 2024
Meddelanden
69
Mottagna reaktioner
8
Poäng
41
Samtidigt är jag rädda att ringa in och be om uppgifter för en faktura som jag egentligen inte kan betala denna månaden.
Hade varit bättre om jag fick den nästa månad, men vill inte låtsas som att fakturan inte existerar när jag vet att den finns men inte kan se den
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 580
Mottagna reaktioner
7 015
Poäng
4 807
Tusen tack det låter kanon.
Däremot ser jag endast 1 faktura när jag loggar in på Brixo, förfallodatum 26/4.

Jag har inget mail eller betalningsuppgifter för faktura 2 som avser risicumlånet.

Borde kanske ta mig mod och ringa, för allt är klart som jag förstår det jag behöver egentligen bara betalningsuppgifterna på faktura 2
Hmmm.... han sa att fakturorna ska ha skickats ut.
tycker absolut du ska ringa och fråga, han jag pratade med var jättetrevlig och kötid endast 7 minuter.
Om du vill att jag ringer igen så behöver jag ditt personnummer för då måste de gå in och titta hur det se ut. Så du kanske vill ringa själv?
 

livrädd

Viktig medlem
Poäng: 41
Blev medlem
9 Februari 2024
Meddelanden
69
Mottagna reaktioner
8
Poäng
41
Tack så jättemycket Myra, du verkar verkligen vara en vänlig själ ❤️
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 580
Mottagna reaktioner
7 015
Poäng
4 807
Samtidigt är jag rädda att ringa in och be om uppgifter för en faktura som jag egentligen inte kan betala denna månaden.
Hade varit bättre om jag fick den nästa månad, men vill inte låtsas som att fakturan inte existerar när jag vet att den finns men inte kan se den
Då kanske de kommer skicka en påminnelse bara? Så då får du ligga lågt om du ändå inte kan betala den.
Vet inte om de kommer dra den via autogiro.
Å andra sidan, även om du inte kan betala, så kan du ringa och fråga så slipper du tänka på det.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp