• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Fråga så ringer jag och frågar

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 580
Mottagna reaktioner
7 015
Poäng
4 807
Förhoppningsvis finns det en förälder till som inte jobbar kväll/natt?
Om jag ska ringa och försöka få ett svar så behöver jag veta, kommer få frågan fr FK. Så jag behöver ha hela bilden klart för mig, därav min fråga.
 

Banglor

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
27 Januari 2020
Meddelanden
147
Mottagna reaktioner
18
Poäng
72
Hej,
En fråga om försäkringskassan.

Jag är föräldraledig 4 veckor i juli då förskolan är stängd. Planen är att jobba extra hos en annan arbetsgivare under sommaren. Kan man vara föräldraledig på dagen alltså ta hand om barnet och sedan jobba kväll/natt?
Jag har lägsta dagar kvar att ta ut därför min tanke är att jobba extra för att få ihop det med lönen.
Så frågan är, kan man vara föräldraledig och jobba extra?

Tacksam
Om jag ska ringa och försöka få ett svar så behöver jag veta, kommer få frågan fr FK. Så jag behöver ha hela bilden klart för mig, därav min fråga.
Ursäkta sent svar.
Mamman kommer ta hand om barnet och vi bor tillsammans.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 580
Mottagna reaktioner
7 015
Poäng
4 807
Hej,
En fråga om försäkringskassan.

Jag är föräldraledig 4 veckor i juli då förskolan är stängd. Planen är att jobba extra hos en annan arbetsgivare under sommaren. Kan man vara föräldraledig på dagen alltså ta hand om barnet och sedan jobba kväll/natt?
Jag har lägsta dagar kvar att ta ut därför min tanke är att jobba extra för att få ihop det med lönen.
Så frågan är, kan man vara föräldraledig och jobba extra?

Tacksam

Ursäkta sent svar.
Mamman kommer ta hand om barnet och vi bor tillsammans.
Du skriver att förskolan är stängd. Erbjuder de inte en plats ändå om man jobbar? Ibland blir barn placerade på andra avdelningar/avdelningar slåss ihop under sommaren så man har ändå möjlighet till barnomsorg om man ska jobba?
 

Banglor

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
27 Januari 2020
Meddelanden
147
Mottagna reaktioner
18
Poäng
72
Du skriver att förskolan är stängd. Erbjuder de inte en plats ändå om man jobbar? Ibland blir barn placerade på andra avdelningar/avdelningar slåss ihop under sommaren så man har ändå möjlighet till barnomsorg om man ska jobba?
Jo men man vill ju helst att barnet ska vila och umgås med sina föräldrar. Plus de är andra pedagoger när det slåss ihop med annan förskola.
Tanken är att ta ut 4 veckor föräldraledig när förskolan är stängd och jobba som sagt hos en annan arbetsgivare plus 4 veckors semester.
Det nya jobbet har som krav att man är tillgänglig minst 6 veckor under sommaren och jag inte få ihop veckorna utan föräldraledigheten.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 580
Mottagna reaktioner
7 015
Poäng
4 807
Jo men man vill ju helst att barnet ska vila och umgås med sina föräldrar. Plus de är andra pedagoger när det slåss ihop med annan förskola.
Tanken är att ta ut 4 veckor föräldraledig när förskolan är stängd och jobba som sagt hos en annan arbetsgivare plus 4 veckors semester.
Det nya jobbet har som krav att man är tillgänglig minst 6 veckor under sommaren och jag inte få ihop veckorna utan föräldraledigheten.
Jag vet inte om jag förstår dig rätt! Du skriver nu att du inte får ihop de 6 veckor du måste vara tillgänglig utan föräldraledigheten?
Här måste jag förstå exakt hur du menar? Tillgänglig dagtid? Eller? För man kan inte vara föräldraledig och jobba samtidigt, om du tänkte att mamman ska täcka för dig när du jobbar (men tar ut dagar)?
Hur är den exakta planen?
 

Banglor

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
27 Januari 2020
Meddelanden
147
Mottagna reaktioner
18
Poäng
72
Jag vet inte om jag förstår dig rätt! Du skriver nu att du inte får ihop de 6 veckor du måste vara tillgänglig utan föräldraledigheten?
Här måste jag förstå exakt hur du menar? Tillgänglig dagtid? Eller? För man kan inte vara föräldraledig och jobba samtidigt, om du tänkte att mamman ska täcka för dig när du jobbar (men tar ut dagar)?
Hur är den exakta planen?
Jag kan jobba dag/kväll/natt beroende på schemat och önskemål. Jag måste ta ut föräldradagar i 4 veckor för att kunna vara tillgänglig och jobba kväll/natt under dessa veckor. Mamman täcker för mig när jag är borta. Men får jag jobba kväll/natt när jag varit föräldraledig under dagen.
Jag tänkte om det hade funkat så hade väl alla med nattarbete kunnat ta ut föräldrapenning på dagtid och ändå jobbat natt med lön och fått ut det dubbla. Är osäker på det.
 

Pojop

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
11 September 2021
Meddelanden
537
Mottagna reaktioner
253
Poäng
447
Hej,
En fråga om försäkringskassan.

Jag är föräldraledig 4 veckor i juli då förskolan är stängd. Planen är att jobba extra hos en annan arbetsgivare under sommaren. Kan man vara föräldraledig på dagen alltså ta hand om barnet och sedan jobba kväll/natt?
Jag har lägsta dagar kvar att ta ut därför min tanke är att jobba extra för att få ihop det med lönen.
Så frågan är, kan man vara föräldraledig och jobba extra?

Tacksam

Ursäkta sent svar.
Mamman kommer ta hand om barnet och vi bor tillsammans.
En tråd på ämnet här : https://www.familjeliv.se/forum/thread/79373344-foraldrapenning-vid-nattjobb
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 580
Mottagna reaktioner
7 015
Poäng
4 807
Hej,
En fråga om försäkringskassan.

Jag är föräldraledig 4 veckor i juli då förskolan är stängd. Planen är att jobba extra hos en annan arbetsgivare under sommaren. Kan man vara föräldraledig på dagen alltså ta hand om barnet och sedan jobba kväll/natt?
Jag har lägsta dagar kvar att ta ut därför min tanke är att jobba extra för att få ihop det med lönen.
Så frågan är, kan man vara föräldraledig och jobba extra?

Tacksam för svar.
Här är svaret från FK @Banglor

Man kan inte ta föräldradagar på dagen och jobba kväll/natt. Så korta svaret är att nej du får inte ta föräldraledigt på dagarna om du ska jobba kväll/natt.
Föräldrapenningen ersätter inkomst av bortfall och om du ändå är hemma på dagarna och inte skulle åkt och jobbat så förlorar du ingen inkomst och kan inte ta föräldradagar.
 

Banglor

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
27 Januari 2020
Meddelanden
147
Mottagna reaktioner
18
Poäng
72
Här är svaret från FK @Banglor

Man kan inte ta föräldradagar på dagen och jobba kväll/natt. Så korta svaret är att nej du får inte ta föräldraledigt på dagarna om du ska jobba kväll/natt.
Föräldrapenningen ersätter inkomst av bortfall och om du ändå är hemma på dagarna och inte skulle åkt och jobbat så förlorar du ingen inkomst och kan inte ta föräldradagar.
Tack så jättemycket för hjälpen.

Blir knepigt :/ hur ska jag lösa detta?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp