• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
2. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
3. Credifi - Lån utan UC
4. Brixo - Lån utan UC
5. Zmarta - Jämför lån (ny)
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
12. Vivus - Lån utan UC

Finance & accounting group, SCAM?

jesper8787

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
25 Januari 2024
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Har dom börjat skicka folk också? Dom hade lämnat brev att dom sökt mig.
Via Deltra Kravek.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Bollamera

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
7 Oktober 2023
Meddelanden
20
Mottagna reaktioner
7
Poäng
26
Har dom börjat skicka folk också? Dom hade lämnat brev att dom sökt mig.
Via Deltra Kravek.
Finns ytterligare en tråd i detta ämne, Deltra kravek är bara att strunta i, bestrid allt som har med expresslån att göra, dom vinner aldrig ett mål i rätten då dom i dagsläget inte kan presentera hållbara bevis på att några avtal ingåtts, dom använder sig inte av några digitala signaturer utan har en hemmasnickrad wordpress sida där vem som helst kan knappa in vilka uppgifter som helst om vilken person som helst.

Det är en skithög från Järfälla som hållit på och lurat folk i över 10 år som ligger bakom detta, vad ni än gör så betala inte en krona.

 
Senast ändrad:

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 449
Mottagna reaktioner
1 002
Poäng
897
Finns ytterligare en tråd i detta ämne, Deltra kravek är bara att strunta i, bestrid allt som har med expresslån att göra, dom vinner aldrig ett mål i rätten då dom i dagsläget inte kan presentera hållbara bevis på att några avtal ingåtts, dom använder sig inte av några digitala signaturer utan har en hemmasnickrad wordpress sida där vem som helst kan knappa in vilka uppgifter som helst om vilken person som helst.

Det är en skithög från Järfälla som hållit på och lurat folk i över 10 år som ligger bakom detta, vad ni än gör så betala inte en krona.

Vill minnas personen hade ovanligt namn typ love? I efternamn när jag tittade på detta.
Sedan antar jag ändå det är någon målvakt ändå
 

Bollamera

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
7 Oktober 2023
Meddelanden
20
Mottagna reaktioner
7
Poäng
26
Vill minnas personen hade ovanligt namn typ love? I efternamn när jag tittade på detta.
Sedan antar jag ändå det är någon målvakt ändå
Det är MS med sitt hittepåföretag "expresslån" som är igång, han sitter i sin sketna lägenhet i Järfälla och leker kreditinstitut ännu en gång.
 
Senast redigerad av en moderator:

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 117
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
1 871
Mottagna reaktioner
1 636
Poäng
1 117
Hur kan dessa inte släckas ner av polis. Dom har fått skicka bluffakturor till folk i flera år utan konsekvenser.
 

Bollamera

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
7 Oktober 2023
Meddelanden
20
Mottagna reaktioner
7
Poäng
26
Hur kan dessa inte släckas ner av polis. Dom har fått skicka bluffakturor till folk i flera år utan konsekvenser.
För att det inte är en olaglig handling det han gör, han erbjuder en tjänst, hans misstag är att han inte tar elektroniska signaturer från folk som luras att fylla i sina uppgifter, så länge han inte gör det är det bara att bestrida. Däremot har han råkat skickat sina fakturor till "fel personer", han står garanterat numera på någons att göra lista. Finns ju en anledning till att han gömmer sig bakom en postbox...
 

Lånforum.se

Forumsägare
Poäng: 1 217
Moderator
Blev medlem
9 Mars 2009
Meddelanden
1 626
Mottagna reaktioner
1 781
Poäng
1 217
Vill minnas personen hade ovanligt namn typ love? I efternamn när jag tittade på detta.
Sedan antar jag ändå det är någon målvakt ändå
Det är ett falskt namn tror jag, letade lite och hittade en person med snarlikt namn på en misstänkt adress.
 

jesper8787

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
25 Januari 2024
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Då skiter jag i det och bestrider. Ändå är det jobbigt att ha Kravek på dörren. Ska jag tala med dom eller ignorera dom?
 

faceofboe

Aktiv medlem
Poäng: 37
Blev medlem
1 Juni 2014
Meddelanden
25
Mottagna reaktioner
13
Poäng
37
Ponera att man har sökt på deras sida, utan att riktigt läsa in sig på att dom kommer faktuera för detta, man har slarvat helt enkelt, men ruttet hur som helst att ta så mycket betalt för att "rekommendera" lån som finns tillgängliga på massor av sidor, en googling bort...

Jag provade att skicka till dom och sa att jag inte hade sökt på deras sida utan det måste ha varit någon annan som använt mitt namn och sökt, dom återkom med svaret att dom såg allvarligt på detta och om det är så att någon annan sökt i mitt namn så skulle man polisanmäla detta, och när man fick hem kopia på polisanmälan skulle man skicka en kopia till "expresslån" och dom skulle då makulera en eller flera fakturor man fått av dom...

Gör polisen ens en ordentlig utredning på detta? kollar dom vilken IP och allt sådan som använts vid "ansökan" - man har ju inte identifierat med bankid eller något... annars får jag väl snällt betala dessa idioter, idiot som man själv är :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp