• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
2. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
3. Credifi - Lån utan UC
4. Brixo - Lån utan UC
5. Zmarta - Jämför lån (ny)
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
12. Vivus - Lån utan UC

Finance & accounting group, SCAM?

kalle33

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
21 Juni 2022
Meddelanden
109
Mottagna reaktioner
10
Poäng
62
Edit admin: OBS DETTA ÄR INTE FINANCE & ACCOUNTING GROUP OFFICIELLA HEMSIDA (INTE, IGEN). SÅ MAILA INTE LÅNFORUM OM FAKTURORNA, DET KOMMER INTE FUNGERA.

Kontakt Finance & accounting group

Här är en kontakt taget från en faktura: support@express-lan.com

På fakturan står även två hemsidor för kontakt:

Här kan man kontakta ägaren av domänen, expresslån.com: https://whoiscontact.ascio.com/?domainname=xn--expressln-d3a.com

Mer information

Så bestrider du fakturan och polisanmäler: https://www.lånforum.se/threads/finance-accounting-group-scam.21037/page-3#post-380442


------
Ursprunglig inlägg:


Fick ju faktura hos dom på 379 kr förut, x2 betalde båda för att jag inte orkade hålla på och krångla, osäkert om jag ens hade ansökt hos dom, fick nu en till faktura där det står att det löper under 3 månader


Ska man verkligen fortsätta betala? eller vad ska jag göra med detta scam-bolag
 

Bilagor

  • thumbnail_IMG_1334.jpg
    thumbnail_IMG_1334.jpg
    63.8 KB · Visningar: 1 527
Senast redigerad av en moderator:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Svante1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
27 Mars 2022
Meddelanden
1 009
Mottagna reaktioner
431
Poäng
557
Fick ju faktura hos dom på 379 kr förut, x2 betalde båda för att jag inte orkade hålla på och krångla, osäkert om jag ens hade ansökt hos dom, fick nu en till faktura där det står att det löper under 3 månader


Ska man verkligen fortsätta betala? eller vad ska jag göra med detta scam-bolag
Betala inte! Bestrid fakturan och gör en polisanmälan och skicka in din polisanmälan till företaget så tar dem bort fakturan. Så gjorde dom för mig iaf.
 

Milou

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
31 Mars 2020
Meddelanden
492
Mottagna reaktioner
131
Poäng
327

Fredd88

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
21 December 2022
Meddelanden
3
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Står att de kan gå till inkasso om man inte betalar, vågar man vänta fick en faktura för ca 1 månad sen och en till nu i december, verkar skumt att de inte finns nåt nummer att kontakta dom
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 635
Mottagna reaktioner
1 178
Poäng
927
Bestrid och polisanmäl! Så länge folk betalar dessa idioter kommer de fortsätta med sina bedrägerier.
 

Lånforum.se

Forumsägare
Poäng: 1 217
Moderator
Blev medlem
9 Mars 2009
Meddelanden
1 641
Mottagna reaktioner
1 784
Poäng
1 217
LF rankar etta på Finance & accounting group på Google, och jag får väldigt många mail, flera varje vecka, där man vill bestrida fakturan.

Lånforum har inget att göra på Finance & accounting group.

Vore fint om någon kunde informera exakt vad man ska göra med fakturan?
 

Lånforum.se

Forumsägare
Poäng: 1 217
Moderator
Blev medlem
9 Mars 2009
Meddelanden
1 641
Mottagna reaktioner
1 784
Poäng
1 217
Just de, fick en av fakturorna. Där är email:en support@express-lan.com samt hemsida: expresslån.com och cashking.nu

Fakturan i sig handlar om avgifter för en obetald faktura.
 

Helmer

Kunnig medlem
Poäng: 397
Blev medlem
21 Februari 2018
Meddelanden
213
Mottagna reaktioner
213
Poäng
397
Sitter med deras skit faktura om jag förstått det rätt så tar det sig rätten att säga att man har fått en abonnemang hos dem för att de listar lite sms lån. Hela internet är fullt av sajter som listar sms lån så dessa påstår sig förmedla lån vilket de inte gör utan de listar bara sms lån och kommer de på någons namn och Adress så skickar de ut en faktura på 379 i juni där de sedan själva hittar på lite avgifter
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp