• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 415
Mottagna reaktioner
12 850
Poäng
9 787
Köparen drog sig ur så den ska läggas ut för försäljning igen kommande veckor inte så konstigt varför han drog sig ur eller?
Finns många orsaker till sånt, en del vet inte vad dom gör, en del hotas, en del har inte pengar, en del inser inte "oj. Den där grejen är i Haparanda och skickas inte" och en del är gäldenären som budar för att ordaka kortslutning i processen.
 

Patron

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
417
Mottagna reaktioner
210
Poäng
407
Finns många orsaker till sånt, en del vet inte vad dom gör, en del hotas, en del har inte pengar, en del inser inte "oj. Den där grejen är i Haparanda och skickas inte" och en del är gäldenären som budar för att ordaka kortslutning i processen.
Absolut jag hade personligen aldrig lagt ett bud ens med tanke vad den står för.
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
2 743
Mottagna reaktioner
1 742
Poäng
1 177
Finns många orsaker till sånt, en del vet inte vad dom gör, en del hotas, en del har inte pengar, en del inser inte "oj. Den där grejen är i Haparanda och skickas inte" och en del är gäldenären som budar för att ordaka kortslutning i processen.
Ja, en av anledningarna till att man endast får buda i närvaro av personal från Kronofogden när det gäller viss egendom.
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 622
Mottagna reaktioner
2 521
Poäng
1 677
Någon kunnig på sjukpenning?
har fått beslut fram till 2/6, men de står under utbetalning ”april 23.074kr”
Sen under maj / juni står det ; ej beräknat. Vad beror det på? Är det godkänt då eller?
 

Jessica87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
6 Oktober 2022
Meddelanden
1 164
Mottagna reaktioner
693
Poäng
637
Någon kunnig på sjukpenning?
har fått beslut fram till 2/6, men de står under utbetalning ”april 23.074kr”
Sen under maj / juni står det ; ej beräknat. Vad beror det på? Är det godkänt då eller?
Jag minns inte exakt, men jag känner igen att det var så när jag hade sjukpenning också, och att det då var godkänt men inte hade beräknats för utbetalning. :thinking:
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 415
Mottagna reaktioner
12 850
Poäng
9 787
Någon kunnig på sjukpenning?
har fått beslut fram till 2/6, men de står under utbetalning ”april 23.074kr”
Sen under maj / juni står det ; ej beräknat. Vad beror det på? Är det godkänt då eller?
Utbetalningen syns bara 2 dagar innan i alla fall
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 327
Mottagna reaktioner
13 418
Poäng
8 917
En fråga, blev spärrad på SEB för 5 (?) år sedan. Men det var min favoritbank, jag har Swedbank nu men jag kan inte ha dom eftersom att dom sponsrar Malmö FF. Det är enda röda linjen för mig när det kommer till banker. Således en fråga. Är jag spärrad på SEB på livstid nu eller hur funkar det?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp