• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
2 822
Mottagna reaktioner
1 800
Poäng
1 277
Lite det jag pratade om tidigare. Högst skattetryck i världen men man får vänta 3 år på sin operation. Exakt detta jag menar. Själv sitter jag på ett försenat tåg utanför Linköping. Växelfel.
Grattis dock :D
Samtidigt har alla möjlighet till högre studier.

En släkting i USA berättade att de hade lagt 1 miljon USD på barnens skolgång.

Kluven i frågan, att leveransen är under all kritik i dagsläget håller jag med om.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 407
Mottagna reaktioner
13 480
Poäng
8 917
Samtidigt har alla möjlighet till högre studier.

En släkting i USA berättade att de hade lagt 1 miljon USD på barnens skolgång.

Kluven i frågan, att leveransen är under all kritik i dagsläget håller jag med om.

Genomsnittliga årslönen för en polis i USA ligger på cirka 75.000 dollar.... Tänk då vad advokater, ingenjörer och övriga högskoleutbildade har när en polis nästan har 1 miljoner svenska per år.

Så om den släktingen har tre barn säger vi och lagt 3 miljoner per barn så krävs det vid bra jobb inte särskilt många år att betala av den kostnaden .
 

Kronofogden

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
8 September 2014
Meddelanden
2 301
Mottagna reaktioner
1 801
Poäng
1 247
Samtidigt har alla möjlighet till högre studier.

En släkting i USA berättade att de hade lagt 1 miljon USD på barnens skolgång.

Kluven i frågan, att leveransen är under all kritik i dagsläget håller jag med om.
Skolgång och vård gynnar i alla fall samhället i stort, men alla triljoner dollar amerikanska skattebetalare lagt på krig i andra delar av världen kan inte kännas så väl investerade.
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 707
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 131
Mottagna reaktioner
2 509
Poäng
1 707
Lite det jag pratade om tidigare. Högst skattetryck i världen men man får vänta 3 år på sin operation. Exakt detta jag menar. Själv sitter jag på ett försenat tåg utanför Linköping. Växelfel.
Grattis dock :D
Nja, vi ligger på åttonde plats.
 

Patron

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
658
Mottagna reaktioner
337
Poäng
487
Sen är löne klyftorna enorma i USA.
En genomsnittlig lön i Kalifornien för en polis är ca 104 000 dollar medans en genomsnittlig lön i Missisipi är ca 38 500 dollar.

I Sverige är det några tusen lappar som skiljer i lön beroende på vart i landet du jobbar strax under 37 000 kr till strax över 41 000 kr.
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
2 822
Mottagna reaktioner
1 800
Poäng
1 277
Genomsnittliga årslönen för en polis i USA ligger på cirka 75.000 dollar.... Tänk då vad advokater, ingenjörer och övriga högskoleutbildade har när en polis nästan har 1 miljoner svenska per år.

Så om den släktingen har tre barn säger vi och lagt 3 miljoner per barn så krävs det vid bra jobb inte särskilt många år att betala av den kostnaden .
De har så de klarar sig om man säger så.
Vad kan en termin på svenskt universitet kosta, 200 - 300k sek?
Svårt att se hur vi skulle klara kompetensförsörjningen om studier skulle vara avgiftsbelagda, för att inte tala om hur den sociala mobiliteten skulle påverkas.
 

Patron

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
658
Mottagna reaktioner
337
Poäng
487
Jag tror... Jag inte kommer lägga ett bud...


Köparen drog sig ur så den ska läggas ut för försäljning igen kommande veckor inte så konstigt varför han drog sig ur eller?
 

ollelop

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
4 April 2012
Meddelanden
389
Mottagna reaktioner
178
Poäng
367
Kanske den som vann tyckte det var coolt att vinna just den budgivningen.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp