• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Dölja pengar från kronofogden (innan löneutmätning träder i kraft)

Catchmeifyoucan

Aktiv medlem
Poäng: 11
Blev medlem
4 Oktober 2023
Meddelanden
30
Mottagna reaktioner
1
Poäng
11
Hej!

Ja som rubriken lyder. Har läst på olika håll att Revolut är säkert, men vissa påstår det motsatta. Jag vill mao kunna spara undan en slant utan att kronofogden kan se/ta den.
Vad är eran erfarenhet, kanske har ni något annat ni kan tipsa om? Gärna en lösning där man kan ha kort till likviderna.

Tack!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Fattigforlife

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
29 Juni 2023
Meddelanden
24
Mottagna reaktioner
7
Poäng
26
Är i samma sits, har skickat till en kompis som jag litar på, och skulle kf fråga så är det en skuld jag betalde tillbaka till en vän.
 

Catchmeifyoucan

Aktiv medlem
Poäng: 11
Blev medlem
4 Oktober 2023
Meddelanden
30
Mottagna reaktioner
1
Poäng
11
Är i samma sits, har skickat till en kompis som jag litar på, och skulle kf fråga så är det en skuld jag betalde tillbaka till en vän.
Ja det får bli sista utvägen för mig också. Men hade känts så mycket bättre med ett eget kort där man har en slant när tillfälliga behov uppstår.
Någon som varit med om att pengarna hos Revolut blir upptäckta av KF och sedemera beslagtagna?
 

Kronofogden

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
8 September 2014
Meddelanden
2 301
Mottagna reaktioner
1 801
Poäng
1 247
Du menar..ta ut kontanter. Sätta in i insättningsautomat till nåt annat konto? Vad är skillnaden med att direkt överföra till npn annans konto? Detta jag gör nu nämligen..innan löneutmätningen

Man tar ut kontanter och sätter in när man behöver handla något.
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
2 822
Mottagna reaktioner
1 800
Poäng
1 277
Ja det får bli sista utvägen för mig också. Men hade känts så mycket bättre med ett eget kort där man har en slant när tillfälliga behov uppstår.
Någon som varit med om att pengarna hos Revolut blir upptäckta av KF och sedemera beslagtagna?
Beslag regleras i rättegångsbalken och är ingenting som Kronofogden har som arbetsuppgift.
 

Catchmeifyoucan

Aktiv medlem
Poäng: 11
Blev medlem
4 Oktober 2023
Meddelanden
30
Mottagna reaktioner
1
Poäng
11
Beslag regleras i rättegångsbalken och är ingenting som Kronofogden har som arbetsuppgift.
Oki! Så du menar att jag tryggt exempelvis kan ha kvar mina pengar på Avanza och sedan föra över när jag behöver? - utan att kronofogden kommer fråga, undra eller lägga beslag på dessa när de kommit in på mitt konto som då är under löneutmätning?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp