• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Dålig ekonomisk sits

sarkostik

Kunnig medlem
Poäng: 246
Blev medlem
14 Juli 2023
Meddelanden
254
Mottagna reaktioner
86
Poäng
246
Vad har du för månadskostnader på dina lån? Hör med långivarna vad de kan göra för att få ner månadskostnaderna som förlängd återbetalningstid, betalningsfria månader o.s.v.
Det kan vara värt att söka samlingslån för att slå ihop allt till ett större lån med längre avbetalningstid och få ner månadskostnaden ett tag. Amortera mer på lånet går att göra i ett senare skede när ekonomin förbättrats.
Själv så slog jag ihop två lån för att marginalerna var för små och få ner räntan något. Det rör sig om ca 2500:- mer varje månad. Dock så blir lånet över längre tid, men värdesätter att kunna spara lite varje månad också.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Patron

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
539
Mottagna reaktioner
288
Poäng
447
Tackar så mycket för ditt förslag ändå, tar gärna emot alla goda ideer vid det här laget.
Fråga dig själv om det hade löst dina bekymmer om din sambo hade ett jobb.Jag tror att svaret på den frågan är ja så jag tycker att din sambo borde vara öppen för alla slags jobb.Tycker att du ska stå på dig lite mera på den punkten och inte vara för snäll.Hon lär väl vara med och bidra om du inte har en lön som räcker för båda två:s välmående.Får känslan av att du är alldeles för snäll.
 

Patron

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
539
Mottagna reaktioner
288
Poäng
447
Tackar så mycket för ditt förslag ändå, tar gärna emot alla goda ideer vid det här laget.

Har din sambo prövat och söka bidrag från en stiftelse eller fond tex från FVO som ger bidrag för tillfälligt ekonomiskt förstärkning.

 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp