• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

CSN-lån syns nu på UC !!!!

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 565
Mottagna reaktioner
12 923
Poäng
9 787
Fattat det som att beloppet vid årsskiftet är det som kommer synas, och csn lån kan ge bättre betyg än att inte ha det.
 

Andrea

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 577
Blev medlem
29 Augusti 2019
Meddelanden
2 055
Mottagna reaktioner
308
Poäng
577
Hur kan det ge ett bättre betyg menar du ?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 565
Mottagna reaktioner
12 923
Poäng
9 787
Hur kan det ge ett bättre betyg menar du ?

Vill minnas att det var som allt annat baserat på statistik, det är ovanligare bland folk som pluggat att hamna i betalningssvårigheter än de som i bästa fall har gjort gymnasiet
 

TomTom

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
27 Maj 2017
Meddelanden
520
Mottagna reaktioner
292
Poäng
447
Jag har pluggat efter gymnasiet men betalat mitt CSN lån. Blir som att ha en buffert; UC skiter i det.
 

skyatnight

Kunnig medlem
Poäng: 367
Blev medlem
8 Juni 2018
Meddelanden
298
Mottagna reaktioner
197
Poäng
367
Jag har inte kollat, men trist om mitt CSN syns. Har lite över 200k hos CSN. Hade varit skönt med en ren uc efter skuldsaneringen.
 

Gröngurka

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
13 Februari 2019
Meddelanden
216
Mottagna reaktioner
57
Poäng
177
Det är kvarstående belopp vid årsskiftet som syns. På en UC-tagen i sep 2020 av Danske Bank så syns mitt årsbelopp vid skiftet 2019-2020 detta trots att jag amorterat ganska rejält under 2020. Lär nog uppdateras till i år.
 

MissGrace

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
14 Juli 2020
Meddelanden
1 027
Mottagna reaktioner
1 218
Poäng
837
CSN rapporterar bara till UC en gång per år.
Och aktuell skuld ligger kvar i 12 månader tills det uppdateras igen.
Har du slutbetalt din studieskuld så rapporterar inte CSN det till UC utan det ligger kvar i 12 månader.
 

CoolZero

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
15 September 2020
Meddelanden
90
Mottagna reaktioner
16
Poäng
62
Fan va dumt. Att göra det svårare för dem med mycket csn lån över 200k som försöker sänka ner räntor på privata lån och får lida nu för studie lån också.
Jag har över 500k i blanco och väntat som fan för att alla ff försvinner och nästa årsinkomst förbättra min chans för att söka nytt samlingslån med låg räntor, ska csn lån nu försämra mitt betyg. varför ska de visa studielån för helvete som man har tagit när mn pluggade för att möjliggöra rn anställning. Det Gör det bara svårare för dem som sköter sina lån och vill betala tillbaka. Jag kommer tyvär ge upp om jag inte får bra räntor denna gången efter alla dessa lidande och väntan när man hade ett hopp att alla hinder såsom ff, låg årsinkomst och underskott som kommer ta slut, så kommer de med ett till hinder ”csn”. Är förbannat trött på att leva så här, jag tjänar runt 30k efterksatt varje månad och är ändå minus några tusen lappar efter alla betalningar och leva på nudlar och rabbaterad överbliven mat.
Jag har gjort det i drygt ett år nu, hade kanske varit bäst med skuldsanering då åtminstone man blir av med alla lån efter 5 år och får andra chansen för att börja leva igen utan skuld.
just nu måste jag betala så här mycket varje månad i mer är 13 år om jag inte ska kunna få bättre samlingslån denna gången efter ny deklaration.
 
Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp