• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Billån på 120k

lamphue

Kunnig medlem
Poäng: 176
Blev medlem
11 Juni 2023
Meddelanden
164
Mottagna reaktioner
58
Poäng
176
Mitt enda råd till dig (vilket du nog skiter i) är att INTE köpa bilen. Du har en bil som funkar och det är det som räknas. Vänta till du är klar med studier och sedan kan du köpa en bil.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Gammal i Gamet

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
15 December 2021
Meddelanden
195
Mottagna reaktioner
100
Poäng
297
För att uppdatera er så har min mor kommit in som medlåntagare för min skull och det gick igenom utan konstigheter. Ska plocka bilen på torsdag. Dock fick även hon behöva svara och komplettera på samma uppgifter fastän hon har en årsinkomst på 680k. Antar att det är pga att jag står som huvudlåntagare och hon medlåntagare och det är min kreditvärdighet som ställer till det?
Man ska egentligen ta uppgifter av sökande om utgifter i hushållet osv.. vanligt på de flesta blanco och alla bolån nuförtiden.

Vet inte varför man börjar ta det i efterhand och bara på vissa, var det fortfarande WV finans?
 

Baloo

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
9 Mars 2024
Meddelanden
13
Mottagna reaktioner
7
Poäng
26
Mitt enda råd till dig (vilket du nog skiter i) är att INTE köpa bilen. Du har en bil som funkar och det är det som räknas. Vänta till du är klar med studier och sedan kan du köpa en bil.
Har räknat och detta kommer knappt göra någon skillnad för mig! Månadskostnaden hamnar på 1300kr. Min bil närmade sig även ett kamremsbyte och byta av vattenpump vilket i sig skulle kosta 10-14k. dvs 15% av vad bilen är värd, så undviker det helt själv! Men jag hör vad du säger och förstår det fullkomligt men med ekonomim och det jag drar in per månad så gör detta ingen större skillnad!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp