• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Anmärkningar pga skulder har hamnat hos KFM.

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 627
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 814
Mottagna reaktioner
598
Poäng
627
Skulder till staten såsom exempelvis CSN och underhållsbidrag ger en anmärkning (3år) direkt när dessa når kronofogden.
Stämmer inte. Jag hamnade hos KFM pga en skuld nu i juli förra året, betalade bort och hände ingenting. Över ett halvår senare står ingenting varken hos KFM eller hos kreditupplysningsföretagen. Tagits säkerligen 10 kreditupplysningar på mig sedan dess.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Perrrr

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
18 Februari 2023
Meddelanden
83
Mottagna reaktioner
18
Poäng
62
Skulder till staten såsom exempelvis CSN och underhållsbidrag ger en anmärkning (3år) direkt när dessa når kronofogden.
Stämmer inte. Jag hamnade hos KFM pga en skuld nu i juli förra året, betalade bort och hände ingenting. Över ett halvår senare står ingenting varken hos KFM eller hos kreditupplysningsföretagen. Tagits säkerligen 10 kreditupplysningar på mig sedan dess.
Stämmer inte. Jag hamnade hos KFM pga en skuld nu i juli förra året, betalade bort och hände ingenting. Över ett halvår senare står ingenting varken hos KFM eller hos kreditupplysningsföretagen. Tagits säkerligen 10 kreditupplysningar på mig sedan dess.
Hej! Det var för att det handlade om 1 skuld/anmärkning, då är dom så schyssta så att den inte syns förrän/om inte en skuld till tillkommer inom 24 mån, om så sker så syns båda anmärkningarna
 
Senast ändrad:

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 664
Mottagna reaktioner
7 080
Poäng
4 807
Skulder till staten som CSN, parkeringsböter m fl ger anmärkning så fort de kommer till Kf som jag har förstått det.
 

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 627
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 814
Mottagna reaktioner
598
Poäng
627
Jag har ju förklarat varför för dig 3 inlägg upp!
Jaha, hade missat det.
Chilla Gunilla.
Tyvärr väldigt ologiskt. Varje skuld borde behandlas för sig. Är ju som jag sa ovan…är ju som att man blir friad för ett brott man gjort och sen när man åker dit för ett brott till inom loppet av ett år så blir du straffad för det första brottet som du ju blev friad för…helt ologiskt enligt mig :facejoy: Sen är det ju konstigt att kronofogdens handläggare inte hade koll på detta eftersom sambon både ringt dom och UC samt CSN.
Däremot sa du väl att så fort statliga skulder når KFM så genererar det i anmärkning. Det gäller ju då alltså inte första gången på en tolvmånadersperiod…
 
Senast ändrad:

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 627
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 814
Mottagna reaktioner
598
Poäng
627
Kreditupplysningsföretagen ser det väl som en viss indikation på viljan / förmågan att betala i tid...
Säkert.
Tyvärr ändå ganska så ologiskt. Varje skuld borde behandlas var för sig. Ungefär som att man blir friad för ett brott man gjort och sen när man åker dit för ett brott till inom loppet av ett år så blir du straffad för det första brottet som du ju blev friad för…helt ologiskt enligt mig. Sen är det ju konstigt att kronofogdens handläggare inte hade koll på detta eftersom sambon både ringt dom och UC samt CSN. Men men bara bita i det sura äpplet för sambon, acceptera lagarna/reglerna och betala i tid.
 

biggen

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
25 Juli 2013
Meddelanden
379
Mottagna reaktioner
171
Poäng
347
Säkert.
Tyvärr ändå ganska så ologiskt. Varje skuld borde behandlas var för sig. Ungefär som att man blir friad för ett brott man gjort och sen när man åker dit för ett brott till inom loppet av ett år så blir du straffad för det första brottet som du ju blev friad för…helt ologiskt enligt mig. Sen är det ju konstigt att kronofogdens handläggare inte hade koll på detta eftersom sambon både ringt dom och UC samt CSN. Men men bara bita i det sura äpplet för sambon, acceptera lagarna/reglerna och betala i tid.
Inte friad, se det som en villkorlig dom så blir det mer logiskt.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp