• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Yttra sig - skuldsanering

Erikandersson

Aktiv medlem
Poäng: 51
Blev medlem
20 Mars 2024
Meddelanden
44
Mottagna reaktioner
18
Poäng
51
Hur många betalningar var du sen med?
Skilsmässan bör ju gjort att betalnings utrymmet på pappret blir mindre .

Hade ni hus eller annan försäljning som gjort att du fri gjorde en summa peng?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

satch

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
29 Juni 2020
Meddelanden
25
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Hur många betalningar var du sen med?
Skilsmässan bör ju gjort att betalnings utrymmet på pappret blir mindre .

Hade ni hus eller annan försäljning som gjort att du fri gjorde en summa peng?
Jag var back med 2 betalningar och hade ingen chans att komma ikapp. Då ringde KF och tyckte att vi skulle avbryta skuldsaneringen, då de avslog min omprövning. Jag förklarade att jag inte kan betala längre då jag hamnar långt under förbehållsbeloppet om man räknar hyran och avbetalningen till dem.
Hade inga tillgångar. Bara min lön.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Jag var back med 2 betalningar och hade ingen chans att komma ikapp. Då ringde KF och tyckte att vi skulle avbryta skuldsaneringen, då de avslog min omprövning. Jag förklarade att jag inte kan betala längre då jag hamnar långt under förbehållsbeloppet om man räknar hyran och avbetalningen till dem.
Hade inga tillgångar. Bara min lön.
Ytterst märkligt förfarande från KF...att dom anser att skuldsaneringen skulle avbrytas istället för att där och då försöka underlätta för Dig, för det var väl heller aldrig så att en borgenär oxå hade inkommit med en ansökan om omprövning på dig eller?
 

satch

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
29 Juni 2020
Meddelanden
25
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Ytterst märkligt förfarande från KF...att dom anser att skuldsaneringen skulle avbrytas istället för att där och då försöka underlätta för Dig, för det var väl heller aldrig så att en borgenär oxå hade inkommit med en ansökan om omprövning på dig eller?
Tror inte att någon borgenär begärde det. Handläggaren var ytterst otrevlig, verkade ha bestämt redan innan samtalet att skuldsaneringen skulle avbrytas.
Enda motiveringen var att det var mitt fel. Jag skulle ha ansökt om omprövning direkt när jag lämnade.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp