• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

www.extrakredit.se

Gunbarb

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
17 Februari 2012
Meddelanden
37
Mottagna reaktioner
4
Poäng
12
Får inga svar längre...

Jag får inte ens det svaret längre. Har skickat 3 gånger till och inte ett ljud. Om företaget har väldigt mycket att göra så kan man ändå ha ett autosvar som talar om detta. 24 timmar sedan jag skickade om lönespecen.
Ni som fått lånet, har ni sökt lånet och sedan skickat in lönespecen eller måste man söka omigen när de har godkänt företaget. Jag gjorde ju en ansökan första gången men vet inte om man måste göra om den igen.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Samma här. Tröttsamt med bolag som misssköter sigi form av att ta en kreditupplysning (inte UC, men likväl en kreditupplysning) och sedan konsekvent vägrar att ge erforderlig information och respondera inom rimliga tidsgränser.

Skitföretag.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Jag får inte ens det svaret längre. Har skickat 3 gånger till och inte ett ljud. Om företaget har väldigt mycket att göra så kan man ändå ha ett autosvar som talar om detta. 24 timmar sedan jag skickade om lönespecen.
Ni som fått lånet, har ni sökt lånet och sedan skickat in lönespecen eller måste man söka omigen när de har godkänt företaget. Jag gjorde ju en ansökan första gången men vet inte om man måste göra om den igen.

Man måste söka igen... när det är godkänt med arbetsgivare o de har fått lönespec..
Du kommer se att bilden när du ansöker ser annorlunda ut då än när du ansökte första gången...
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
När arbetsgivaren är godkänd, söker du lån igen och undertecknar med e-legitimation!
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Hur lång tid tog det egentligen innan er/era arbetsgivare godkännes? Jag ansökte i fredags, skickade in lönespec. i fredags, måndags, tisdags och idag (onsdag). Den enda respons jag får är att de inte mottar min bilaga - jag har sänt det i doc pdf bmp och jpg-format. Det känns inte seriöst och högst märkligt att vissa tycks få svar och pengar omgående medan andra väntar på svar i 3-4 dagar ...
 

anjos

Viktig medlem
Poäng: 7
Blev medlem
24 Juli 2012
Meddelanden
65
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
Ja det känns inte bra att behöva vänta så här länge vet ju inte om dom får in det man skickar då dom inte hör av sig! Mig har det gett magont då jag är i desperat behov av ett lån!
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Ja det känns inte bra att behöva vänta så här länge vet ju inte om dom får in det man skickar då dom inte hör av sig! Mig har det gett magont då jag är i desperat behov av ett lån!

Det gick trögt för mig också innan jag fick lånet... men jag fick det till slut i alla fall...
Det tog ca 4 dagar från ansökan tills att jag hade pengarna...
 

anjos

Viktig medlem
Poäng: 7
Blev medlem
24 Juli 2012
Meddelanden
65
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
Ja nu har jag iallafall fått mail o sökt lånet! Hoppas att det blir godkänt nu oxå. Nu har dom väl gått hem för dan! Lite mer nervpirr blir det väl! Det känns skönt att kunna gå in här o "gnälla lite ibland". det lättar lite för man känner sig ganska ensam i dessa pengaproblem!!!!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp