• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

www.extrakredit.se

O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Jag registerade mig igår. sände kopia av lönespecifikation.

Står att min lånegräns är 7.000

Men det går inte att göra e ansökan på detta.

Kankse tar det tid innan man blir registerad och på något vis måste bli godkänd först innan man kan låna.

Det hela verkar lite underligt.

Som sagt har registrerat alla de uppgifter som dom frågade efter, men så fort jag försöker trycka på ansökan så kommer svaret uppge arebtsgivare etc etc, så jag vet ine när man kan ansöka om sin lånegräns.

Blir intresant och följa hur det går för andra som försöker här i tråden.

Återkommer själv om det händer något nytt.

Men just nu så finns jag bara registerad och har fått veta min lånegräns, men det går inte att ansöka

Jag har mailat in min lönespec nu, så får jag se om det händer nåt i nästa vecka, för när man ska söka lånet kommer man bara tillbaka till arbetsgivare, man kommer inte till nån slutregistrering så kanske det är så att det ska godkännas innan det går söka. Konstigt och omständigt är det. /Diandra som inte är inloggad just nu.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Jo jag sökte igår skickade in lönesspes idag fick jag mail att jag var godkänd en timme efter hade jag 7000 kr på kontot:). Jättenöjd inga krångligheter.
 

gran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 417
Blev medlem
3 Juni 2012
Meddelanden
1 876
Mottagna reaktioner
153
Poäng
417
Jag har mailat in min lönespec nu, så får jag se om det händer nåt i nästa vecka, för när man ska söka lånet kommer man bara tillbaka till arbetsgivare, man kommer inte till nån slutregistrering så kanske det är så att det ska godkännas innan det går söka. Konstigt och omständigt är det. /Diandra som inte är inloggad just nu.

Du får ett mejl när extrakredit godkänt din arbetsgivare
För du har väl sänt in de uppgifterna
Org nr och namn vill dom ha plus lönespec
Efter det kommer mejl
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
ringer dom arbetsgivaren, eller vad menas med processen att dom godkänner arbetsgivaren? Någon som vet? Kollar dom bara ifall arbetsgivaren betalar moms etc??
 

thunders62

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
11 Augusti 2012
Meddelanden
34
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
ringer dom arbetsgivaren, eller vad menas med processen att dom godkänner arbetsgivaren? Någon som vet? Kollar dom bara ifall arbetsgivaren betalar moms etc??

Det logiska är väl att dom kollar att den arbetsgivare du uppgivit stämmer med den på lönespecen och sen kollar att den arbetsgivaren existerar. Det går ju att fejka rätt mycket annars..Ringer dom tror jag inte dom gör.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Japp det stod så ett tag. Nej dom ringer inte arbetsgivaren. Vet ej varför dom ville ha lönspecen.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
dom vill ha lönespec för att se att man får inkomst och hur mycket.flera lånegivare brukar vilja ha det som tex ikano så det är inget ovanligt.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp