• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ville bara skriva av mig

Molly89

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
7 Mars 2020
Meddelanden
140
Mottagna reaktioner
109
Poäng
297
Hej,

här har vi en till i båten. Samma skuldsumma.
Flera återfall och aldrig vågat prata med någon på riktigt. Jag brukar läsa här i forumet för att inte känna mig så ensam och få lite hopp... gjort det i flera år.

Idag skrev jag ett brev till en släkting, att jag inte orkar mer.
Livrädd för att resten av familjen ska få veta. Känns som att jag hellre dör.

åkte hem gick en promenad. Hörde inget på timmar sen ringde hon. Förstående och ledsen för min skull men ska försöka hjälpa mig på rätt bana så jag får terapi. Vet inte alls hur jag ska klara livet. Har inte betalt något denna månad och har 0 kr. Då fick jag ändå 50.000 i lön denna månad men hade inte betalt förra månaden heller.
Jag har aldrig haft pengar egentligen men nu inser jag att allt eftersom mitt beroende blev värre så har jag varit tvungen att skaffa högre inkomster vilket resulterat i bättre tjänster och jobbutveckling plus extra jobb. Utan spelskulder skulle jag ha runt 30.000 efter räkningar är betalda. Sjukt. Jag är van att leva på marginalen.. sen Lönen i april så har jag spenderat 750 kr på två mathandlingar och inget annat för fanns inga pengar och nu ännu mindre med sjukt lång tid kvar till barnbidrag. Varför gör man så här mot sig själv och andra i familjen som drabbas?

tycker mest synd om mitt barn som inte får det livet hon förtjänar med en sån värdelös förälder.

För en stund sedan anmälde jag mig till kbt via 1177. Vart börjar man ens när man går dit sen? Jag vet inte vad jag ska säga...

Jättebra att du tagit ett första steg till stöd och hjälp i detta. Trodde knappt det själv tidigare när jag själv inte vågat berätta men allt stöd och stöttning man kan få i det här med hjälp av vänner, partner, anhöriga eller/och vården är väldigt viktigt. Att få prata om det som hänt, händer, känslorna och så vidare.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Klister

Kunnig medlem
Poäng: 227
Blev medlem
5 Februari 2020
Meddelanden
276
Mottagna reaktioner
74
Poäng
227
Sitter liknande båt. Ren och skuldfri med 600.000 på kontot en gång i tiden. Men inte fasiken slutade jag spela då.
Idag miljonskuld och finns allt som oftast inte många kronor på kontot efter räkningarna är betalda.

Spelfri i ca 1 år nu. Väntar på att min uc är nollad, ska se till att krediterna är nollade med i september. Sen blir det 2 samlingslån x 350-400k till bättre ränta än vad som finns på alla mina lån idag.´

Efter det börja tokamortera i ett par år när jag kommit ner i månadskostnad.
Hur söker du för 2 samlingslån på 350k?
Söker man direkt efter första ansökan?
Kan det ”förstöra” första ansökan?
 

Lånforum.se

Forumsägare
Poäng: 1 217
Moderator
Blev medlem
9 Mars 2009
Meddelanden
1 762
Mottagna reaktioner
1 904
Poäng
1 217
Hur söker du för 2 samlingslån på 350k?
Söker man direkt efter första ansökan?
Kan det ”förstöra” första ansökan?

Man kan söka direkt efter hos annan aktör men vissa kreditgivare kan då auto neka. Har för mig det var 45 dagar man skulle vänta för bästa resultat.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Wow, vilken historia.
Tycker verkligen synd om dig men som du ser är du inte ensam. Jag har inget beroende men har levt med en spelmissbrukare.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp