• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vilken bank kan ni tipsa om?

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 042
Mottagna reaktioner
13 777
Poäng
9 547
Bytte du inte till Nordea @Terry_ när du fick ditt stora samlingslån?

Jo jag har kvar Nordea till vissa saker, har barnens sparande där fortfarande. Även försäkringarna via IF har någon koppling till Nordea.

Men nu när jag fått sanering vill jag ha ett konto där jag börjar om på nytt med ekonomin där det inte finns gamla inkassobetalningar och dylikt.

Jag vill få en återstart och då jag har haft SEB/Swedbank & Nordea är ju alternativen ganska begränsade.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Norreborre

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
16 Augusti 2015
Meddelanden
914
Mottagna reaktioner
351
Poäng
497
Om du inte vore spärrad på SEB skulle du rekommenderat dom som bank? Bra app/digitalt?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 042
Mottagna reaktioner
13 777
Poäng
9 547
Om du inte vore spärrad på SEB skulle du rekommenderat dom som bank? Bra app/digitalt?

SEB är exceptionellt bra bank, användarvänlig, smidig, bra kundservice, absolut ingenting att anmärka. Tveklöst den smidigaste och bästa jag haft.

Men däremot har dom som Swedbank börja på anmärka om du så swishar en polare 2K för utekvällen natten innan. Så den delen suger.
 

Snart_klar

Viktig medlem
Poäng: 186
Blev medlem
26 Januari 2024
Meddelanden
79
Mottagna reaktioner
67
Poäng
186
Men på Skandia får man ju inte ha kort om man har skusan. Iaf gick inte jag det och då kände jag "tack o hej".
 

Norreborre

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
16 Augusti 2015
Meddelanden
914
Mottagna reaktioner
351
Poäng
497
SEB är exceptionellt bra bank, användarvänlig, smidig, bra kundservice, absolut ingenting att anmärka. Tveklöst den smidigaste och bästa jag haft.

Men däremot har dom som Swedbank börja på anmärka om du så swishar en polare 2K för utekvällen natten innan. Så den delen suger.
Det har jag inte haft problem med Swedbank dock. Ifrågasätter dom varför swishen lr vadå?
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Har aldrig haft problem med Swedbank gällande swishande och jag swishar MYCKET - både mindre och större belopp. Aldrig hittills har jag fått någon fråga…
 

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 319
Mottagna reaktioner
1 355
Poäng
997
Samma här, aldrig några frågor eller problem med Swedbank.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 042
Mottagna reaktioner
13 777
Poäng
9 547
Ni som har Swedbank. En fråga.

Om en kompis har gjort en överföring ifrån hans Swedbank - till min Swedbank som ska göras på måndag.

När på måndagen kommer dom pengarna? Är det direkt 00.00 eller är det under dagen?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp