• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Zmarta - Jämför lån (ny)
3. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Nätlån - Lån utan UC
9. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Vivus - Lån utan UC

vilka godtar avbetalningsplaner

Redgold

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
13
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Hej alla och god fortsättning!! Behöver er hjälp!!!
Vilka smslångivare/inkasso beviljar avbetalningsplaner? Att försöka få till stånd en avbetalning innan ärendet gått till inkasso verkar ju helt kört, invänta inkassokrav får man till svar men jag vet oxå att vissa godtar ej delbetalning utan skickar direkt till kf om man ej betalar ex mobillån och smskredit,...? Jag har skulder hos de flesta smslångivarna och måste nu släppa till inkasso med hopp om avbetalningsplaner men jag måste veta vilka som absolut inte är medgörliga så jag prioriterar rätt...
Tacksam för alla svar jag kan få
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Therockerboy

Kunnig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
29 April 2012
Meddelanden
102
Mottagna reaktioner
8
Poäng
52
Hej alla och god fortsättning!! Behöver er hjälp!!!
Vilka smslångivare/inkasso beviljar avbetalningsplaner? Att försöka få till stånd en avbetalning innan ärendet gått till inkasso verkar ju helt kört, invänta inkassokrav får man till svar men jag vet oxå att vissa godtar ej delbetalning utan skickar direkt till kf om man ej betalar ex mobillån och smskredit,...? Jag har skulder hos de flesta smslångivarna och måste nu släppa till inkasso med hopp om avbetalningsplaner men jag måste veta vilka som absolut inte är medgörliga så jag prioriterar rätt...
Tacksam för alla svar jag kan få

Folkia och även Kredit365 tillåter bara delbetalning på upp till 3månader enligt en tidigare tråd. Mobillån och Smskredit är dom enda som inte tillåter avbetalning så vitt jag vet.
 

Redgold

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
13
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
tack för ditt svar- ja folkia och kredit365 har jag redan på delbetalning hos inkasso- var väldigt svåra att få ngn längre avbetalningsperiod.
Någon annan som sitter med mer kunskap/erfarenheter ang inkassoavbetalningar....
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
kundfinans är en jjag inte fick hos.vet inte om de finns kvar idag.men i stort alla jag hadde gav avb även mobillån på den tiden.hadde smslån för 4-5 år sedan.månadskostnad på ca 7000 för smslån hos olika inkasso.ja jag hadde en heldel,allt fick gå till kf.men vilka smslån har du om man får fråga så är det lättare hjälpa.men tänk på att du planerar ekonomiskt om du släpper allt till inkasso.minst 1000 per lån vill de ha beroende på lånesumman.har du flera hos svea så kan du ringa dom be dom slå ihop alla lån.så det kommer bli tufft framöver.
 

Redgold

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
13
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Tack för svar!!! Ja jag är inställd på att det blir en rejäl summa med alla avbetalningar men jag ser ingen annan lösning för att få slut på lånandet, är överskuldsatt och får inget samlingslån... Har som sagt redan en del avbet hos avida o svea inkasso, försökte få dem att slå ihop skulderna men de vägrade....
Smslån; pengarnu, vivus, viaconto, kortlån, onea, creditum, pengos, axcept, 247, ferratum, okmoney, risicum, netlender m flera...
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
978
Poäng
907
Lånalåna avbetalningsplan/Sett finans
Nätlån avbetalningsplan/Granit inkasso
38:an avbetalningsplan/Canoxa inkasso
Axcept avbetalningsplan/McGreg inkasso
Vivus avbetalningsplan eget inkasso
Pengos avbetalningsplan hos Intrum
Pengarnu ingen avbetalningsplan
 

thah

Aktiv medlem
Poäng: 2
Blev medlem
12 Oktober 2012
Meddelanden
24
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Jag har avbetalningsplan på pengarnu på inkasso...
 

alex2

V.I.P
Poäng: 52
Blev medlem
14 Mars 2012
Meddelanden
366
Mottagna reaktioner
8
Poäng
52
pengarnu

De har egen inkasso och direkt till kf om man inte betalar, det fick jag göra de skickade direkt till kf när jag glömde att förlänga lånet aldrig mer låna hos de.
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
978
Poäng
907
Fick du en avbetalningsplan hos dem? Jag trodde att de inte hade avbetalningsplaner, det svaret fick jag när jag kontaktade dem i mitten på december.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp