• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Vilka är här på grund av ett spelmissbruk.

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 054
Mottagna reaktioner
13 789
Poäng
9 547
Jag är säker att många hamnar i smsfällan på grund av sitt spelmissbruk.
Hur många av er hamnade här/där pga spelande?
Allmänt nyfiken.


//gamblern
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

alex2

V.I.P
Poäng: 52
Blev medlem
14 Mars 2012
Meddelanden
366
Mottagna reaktioner
8
Poäng
52
Inte jag i alla fall jag har haft problem med mítt företag som har kostat mig runt en halv milla i förlust och jag kan inte komma tillbaka till verkligheten igen.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
tyvärr är det vanligare att ta smslån pga arbetslöshet,skilmässa,sjukdom,egna företaget i konkurs.
alltså pga händelser som man inte kan rå för eller valt själv.
sen finns det inte bara spelmissbruk också shoppingmissbruk,alkohol o droger.men visst de kanske är många men nämns inte som de mest sms låntagande.
sen kan man väll inte anklaga spelmissbrukare för att vara dom som mest hamnar i smslånefällan.för det stämmer INTE.olika livsöden i livet vad det en må vara gör att man tar lånet.

själv fick jag ta smslån för att kunna köpa specialsängkläder till min son.kvallsterallergi jippi 3800 så hadde försäkringsbolaget gått in o hjälpt mig.o vad gör jag jo köper för billiga kläder 2500 så ja det var bara ta smslån för jag hadde inga 2500.jo det hadde jag men måste ha pengar för resten av månaden också.o det var det dummaste jag gjort.sen började eländet och ekorrhjulet.så för min del smslån pga sjukdom tex.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Jag sitter i samma sits som du. Kan inte sluta spela. När jag placerar ett spel tror jag att jag kommer att kunna bli kvitt mina ekonomiska problem, trots att jag vet att det bara går mer åt helvete då.

PM:a mig om du vill lätta på hjärtat. Det skulle jag vilja.

/ J.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
tyvärr är det vanligare att ta smslån pga arbetslöshet,skilmässa,sjukdom,egna företaget i konkurs.
alltså pga händelser som man inte kan rå för eller valt själv.
sen finns det inte bara spelmissbruk också shoppingmissbruk,alkohol o droger.men visst de kanske är många men nämns inte som de mest sms låntagande.
sen kan man väll inte anklaga spelmissbrukare för att vara dom som mest hamnar i smslånefällan.för det stämmer INTE.olika livsöden i livet vad det en må vara gör att man tar lånet.

själv fick jag ta smslån för att kunna köpa specialsängkläder till min son.kvallsterallergi jippi 3800 så hadde försäkringsbolaget gått in o hjälpt mig.o vad gör jag jo köper för billiga kläder 2500 så ja det var bara ta smslån för jag hadde inga 2500.jo det hadde jag men måste ha pengar för resten av månaden också.o det var det dummaste jag gjort.sen började eländet och ekorrhjulet.så för min del smslån pga sjukdom tex.

Det du beskriver är kanske utlösande faktorer, men inte grundorsaker.
Grundorsaken är ofta att man har skaffat sig för liten (eller ingen alls) ekonomisk buffert under den föregående tid man har haft det aningen bättre än när den utlösande faktorn inträffar.

För att spara ihop 2500 kronor till en oförutsedd händelse kan man lägga undan en hundring i månaden under 2 år, eller så lite som en 50-lapp i månaden i drygt 4 år. De allra flesta har utrymme för att sätta undan en så liten slant, men tyvärr finns det några som låter bli. Har man då otur att råka ut för något oförutsett (vilket nästan alla, fattig som rik, råkar ut för förr eller senare) så ligger man förstås dåligt till.
 

liz1981

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
30 Augusti 2012
Meddelanden
14
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Jag

Jag är också här pga spel.

Jag är så trött på detta. Försöker lösa det tillfälligt med massalån osv, men nu harjag lyckats spela bort en del av pengarna som jag skulle betala av med. Så jävla typiskt.
Vet inte vad jag ska göra.
Min styvfar vet allt vad som pågår, men min älskade sambo har ingen aning. Tror han skulle kasta ut mig om han fick reda på allt och jag vill inte riskera detta.
Jag skäms så och gör allt för att det inte ska komma fram.

Så era bästa tips emottages väldigt tacksamt...
 

Idle

Kunnig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
14 December 2011
Meddelanden
286
Mottagna reaktioner
5
Poäng
42
Du har ett missbruk och behöver hjälp för att sluta med detta. Du tar nya lån för att finansiera det som är grundorsaken till att du sitter i skiten och inte för att betala de lån som du dragit på dig pga ditt spelmissbruk. LÄget är därmed RIKTIGT ALLVARLIGT!

Kontakta din skuldhandläggare i din kommun. Kontakta sedan en läkare på vårdcentralen för vägledning till alternativ behandling. Då har du gjort det du skall.

Tala med din sambo. Ett missbruk kan man inte ro för och fattar han inte det så är denne inget att satsa på!

Kommer inte att säga att du skall ge fan i att belåna dig för att kunna spela för hade du kunnat sluta så hade du inte fortsatt!

LYCKA TILL!
 

maja80

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
1 Juni 2012
Meddelanden
14
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Mitt tips är att du spärrar dig från alla spelsidor du är registrerad på sk. självavstängning och sen mailar du samtliga sms låneföretag du använder dig av och ber dom lägga en lånespärr på dig och ditt personnummer. Då har du iallafall begränsat dina möjligheter att forsätta i denna negativa spiral då speldjävulen kommer fram. Prata med din styvfar som vet om ditt problem, sök hjälp också gå in på www.spelberoende.se
Lycka till!
 

Klondike

Ny medlem
Poäng: 2
Blev medlem
24 Januari 2013
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Jag är i samma sits! Lånat en massa för att täcka upp förlusterna från spel! Tror hela tiden att jag ska vinna tillbaka pengarna men nu har det blivit stopp! spärrat mig själv från spelsiterna och satt upp en plan med att betala av lånen med högsta ränta först, känns jävligt jobbigt speciellt för mig med att mn sambo inte heller vet något. Man skäms som bara den! Men man har väl bara sig själv att skylla bara försöka ta tag i det här och betala av allt!
 

Törnroza 0

Viktig medlem
Poäng: 12
Blev medlem
12 Januari 2013
Meddelanden
64
Mottagna reaktioner
3
Poäng
12
Spel

Hej Klondike!

Tänkte fråga dej om du sa som det var till smslånegivarna & fick avbtalningsplaner? med spel & så menar jag.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp